Lotus Pure Organic mascara


Naturkosmetisk mascara med mycket bra INCI. Min är köpt härifrån, ursnabb leverans! Finns också bl a i den här fina webbshopen, här och här.

Det första som slår mig är den snygga förpacknigen. Inte nyskapande men snygg. Doften av bär går heller inte av för hackor.

Borsten är tät, ganska lång och smal. Konsistensen är bra men på gränsen till för krämig. Detta gör det lite svårt att få in mascara mellan fransarna ordentligt. I vilket fall går det snabbt att få upp bra volym och formen håller sig fin. Pigmenteringen är också god.

Hållbarheten är också bra. So good so far men mascaran har en tendens att hamna i vecken på ögonlocket och på kindbenet precis under öget. Den liksom smetar av sig och gör en nyskapande skuggning på fel plats. Mina fransar är långa och går emot huden hela tiden vilket bidrar till att den kladdar av sig. Om man inte har sådana fransar fungerar det säkert bättre. Smular eller faller ner gör den inte i alla fall. Står emot väta gör den också. Om man har möjlighet att hålla koll på skuggorna är detta en toppenmascara eftersom resultatet och hållerbarheten är så fin i övrigt.

Bäst: Ger fina fransar snabbt.

Sämst: Smetar av sig under dagen.

INCI: Water (Aqua), OrganiclChamomile (Matricaria Recutita)(1),lBeeswax (Cera Alba)(1),lCarnuba Wax(CoperniciaiCerifera), Coffee Powderi(Coffea Arabica)(1), RiceiExtract (Oryza Sativa)(1),lSunflowerSeed Oill(Helianthus Annuus)(1), CorniStarch (Zea Mays)(1),lShellac, Lemon PeellExtract (Citrus MedicalLimonum)(1), Grapefruit SeediExtract (Citrus Grandis)(1).

8 comments
  1. Agnes said:

    Denna är jag väldigt nyfiken på🙂

  2. Emilia Olsson said:

    Älskar denna mascara! Iofs är detta min första eko mascara men den är hur bra som helst, sitter hela dagen och är lätt att tvätta av. Känns mild och skonsam mot ögonen och fransarna, blev ibland röd i ögonen med min tidigare konventionella mascara men har inte märkt något av det med denna. Den innehåller solrosolja som jag förmodar vårdar fransarna. På natten försöker jag tänka på att applicera lite ricinolja, har ju hört att det ska vara bra för tillväxten🙂

Kommentera

