Vad är det här då?


En tjuv som stulit kopiösa mängder naturkosmetik? Någon som skall öppna butik?  En galning som hamstrat? Det senaste alternativet ligger närmast sanningen. Ingrid har varit i Berlin och gått loss på DM och Rossmann.

Jag är mycket nöjd med mina köp! Med tanke på att de två apotekskedjornas egna varumärken Alverde och Alterra har prickfri naturkosmetik (nästan) som kostar mellan 50 Cent och 4 Euro så får man passa på! En del är förvisso presenter men ni kan räkna med recensioner på det mesta under sisådär ett år framöver haha.

Om ni ska till Tyskland, missa då inte DM och Rossmann för allt i världen om ni vill shoppa prisvärd naturkosmetik!

21 comments
  1. Agnes said:

    Oj, vad mycket grejer! Och oj vad sugen man blir på att åka till Tyskland och shoppa loss! 🙂

    • Förstår att man blir sugen. Förberedde mig länge innan vad jag skulle köpa och det var nästan lika kul som själva handlandet.

  2. ..och jag säger då grattis till din nystartade blogg. Härligt! Jag blev bloggens första följare på Bloglovin’ 🙂 Ska fixa med mina länkar så snart jag har tid över och lägga till din blogg.

    SHIT alltså, vad mycket naturkosmetik! Kul!

    • Tack!

      Haha! Visst är det härligt! Min variant på Joakim von Ankas kassavalv kanske.

      Jag har väldigt mycket att lära mig nu ang bloggande. Inte nöjd med utseendet än, inte hittat något tema jag riktigt gillar. Klurigt att man inte kan förändra själv, typsnitt och sådant t ex. Är det alltid så om man tar ett färdigt tema?

      • Man lär sig, men jag vet att jag kände mig lite frustrerad i början 🙂 Samtidigt är det ju roligt att prova sig fram.

        Har också haft svårt med att hitta tema. Är nog fortfarande inte 100% nöjd faktiskt, men det ligger lite i min natur att vara sån..haha..

        Vissa saker kan du nog ändra om du kan koda om i css (eller vad fasiken det heter). Jag vet i alla fall inte hur man gör, tyvärr..

  3. Hanna Li said:

    Herregud så mycket grejer! Hoppas vi får läsa mer om dina fynd här i bloggen! Jag börjar förstå att Tyskland är ett shopping-mecka för oss naturkosmetikanvändare…

    • Tyskland är verkligen naturkosmetik-meckat!

      Det blev en hel del saker. Ca 25% är presenter kan jag meddela- då verkar det inte riktigt lika galet.

  4. Gabriella said:

    Åh! Jag ska till Berlin på en endagstur väldigt snart, vad har du för shoppingtips?! Jag är mest sugen på just naturkosmetik, men alla tips tages tacksamt emot! Har precis hittat hit till din blogg, det ska bli trevligt att göra den och dig bekantskap 🙂

    • Välkommen! Hoppas att du får mycket kul läsning!

      Jag har en del tips! Kan göra ett inlägg om det idag så kan fler se det!

  5. glittersisters said:

    Jag har letat som en idiot efter det här inlägget och äntligen hittade jag det :0). Åker till Berlin i nästa vecka och ska åka dit med i princip tom resväska för att få plats med sprit och naturkosmetik på vägen hem. Tack för tipset! /N

  6. Jag har letat som en idiot efter det här inlägget för jag visste att jag hade läst det här men visste inte riktigt hur långt tillbaka i tiden jag skulle gå. Åker nämligen till Berlin nästa vecka och jag gissar att jag kommer tillbringa en hel del tid på DM och Rossmann. Tack för tipsen! /N

Kommentera

