Mild fin tvål från Logona

Härlig tvål som jag köpt från Bio-Naturel.de, finns också t ex här.

Väldigt mild tvål som först stod på handfatet. Gillade doften så mycket att jag tog in den i duschen för att  få en härlig doft att vakna till vid morgonduschen. Den luktar vanilj och kola samt något annat obestämbart. På gränsen till sliskigt men gott.

Denna tunnflytande, bärnstensfärgade tvål löddrar inte särskilt mycket men man känner sig lika ren för det. Man behöver inte smörja in sig efteråt. Pumpen är helt ok men flaskan faller mig inte i smaken så jag brukar fylla över i en annan om den skall stå på handfatet.

Kommer nog att köpa igen!

Bäst: Att den är mild och doftar gott!

Sämst: Biter inte riktigt på allt.

INCI: Aqua, Glycerin, Coco Glucoside, Alcohol*, Aloe Barbadensis Leaf Juice*, Glyceryl Oleate, Xanthan Gum, Disodium Cocoyl Glutamate, Sodium Cocoyl Glutamate, Dipotassium Glycyrrhizate, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract*, Citric Acid, PCA Ethyl Cocoyl Arginate, Parfum (Essential Oils)

7 comments
  1. Agnes said:

    Tack för tipset! Har tänkt beställa lite grejer från Bio-Naturel senare i höst och då ska jag bland annat köpa ett par nya handtvålar. Denna lät toppen 🙂

  2. Den här har jag också haft stående hemma, håller med dig om att den doftar riktigt gott. Jag har testat den med doft av Aloe & Verbena också men den doftade inte alls lika gott som denna.

    • Det låter inte lika mumsigt med Aloe & Verbena heller. Bra att få det bekräftat!

      Kan du du beskriva vad den där andra lukten är? Tycker det luktar ganska likt Agave sirap eller kanske bränt socker…??

      • Jag är väldigt dålig på att beskriva dofter så tyvärr, dessutom har tvålen tagit slut för ganska länge sedan så jag har inte chansen att friska upp mitt doftsinne, men gott luktar den i alla fall.;)

Kommentera

