Jason Natural, Powersmile, All-Natural Whitening Toothpaste, Peppermint, 170 g


Köpt från iHerb.com för $ 4.58.

Effektiv tandkräm med god och ganska stark smak av pepparmint, absolut ingen skum bismak som jag annars ofta upplever hos naturkosmetiska tandkrämer. Konsistensen är en ganska trög, vit pasta. Tuben är klassisk en krämtub som håller luften ute vilket är positivt ur hållbarhetssynpunk. Korken är en lite snäppvariant som gör att den inte kan stå upp, lite irriterande tycker jag.

Den rengör riktigt bra, nästan lite för bra så man får vara försiktig och använda mjuk borste. Dagar då tandköttet är extra känsligt brukar jag använda den här som är en annan favorit.

Dryg är den också, jag behöver inte mycket för att borsta rent ordentligt. Så nära en konventionell tandkräm jag kommit, på ett bra sätt. Kommer absolut att köpa igen men det lär dröja, dels är tuben stor och så har jag en del andra tandkrämstuber på gång.

Har tyvärr inte hittat någon svensk webbshop. Någon som vet? För er som känner er osäkra på att handla från utlandet och i synnerhet iHerb så kommer en guide i dagarna.

Bäst: Effektiv och god smak.

Sämst: Rengör nästan för bra.

INCI: Calcium carbonate, aqua (purified water), vegetable glycerin, sodium cocoyl glutamate, mentha piperita (peppermint) oil, carrageenan, aloe barbadensis (aloe vera) leaf gel*, bambusa arundinacea (bamboo) stem powder, carum petroselinum (parsley) extract, perilla ocymoides (perilla) seed extract, sodium bicarbonate, silica, stevioside, citrus grandis (grapefruit) seed extract.
*Certified Organic

10 comments
  1. Hanna Li said:

    Det är ju en sån där retro kork, som fanns när jag var barn! Kul att se en sådan igen😉

  2. Nu blir jag sugen på att testa den här tandkrämen. Skriver bums upp den på nästa inköpslista från iHerb. /N

Kommentera

