Sugen på just nu….

Nature’s Pardise verkar har så fina produkter men jag har ännu inte testat något från dem. Lutar åt att jag beställer Hand Wash Coconut eller kanske Vanilla Sugar. Vad tycker ni? Nature’s Paradise stödjer dessutom bröstcancerforskning såg jag hos Jenny.

Certified Organic Coconut Hand Wash 8oz

Jag är också löjligt sugen på Nvey Eco Creame Deluxe Foundation. Har testat ett prov och den föll mig verkligen i smaken. Resultatet är fantastiskt och den går snabbt att lägga. Dessutom skyddar den riktigt bra i torrt inomhusklimat och mot kalla höstvindar.

Man kan ju säga att jag har liiite grejer från shoppingen i Tyskland så att handla mer nu känns inte direkt nödvändigt. Handtvålen går alltid åt så det går väl an men en till foundation tror jag inte att många skulle anse att jag behöver. I och för sig skulle den förmodligen göra min hud gott nu när det blir kallare och den är outstanding i sin klass. Hmm, verkligt delikata lyxproblem det här.

Är ni extra sugna på något just nu?

13 comments
  1. Louise said:

    Foundation kan man aldrig få för många av 🙂 Jag är ständigt på jakt efter det ultimata underlaget trots att jag har flera favoriter redan. Mycket vill ha mer, typ. Nvey är jättebra så det är bara att slå till 😉
    Själv är jag sugen på collagen boost mask från Cicamed. Deras hudvårdsprodukter verkar lockande men jag är så nöjd med mina produkter från Mádara så jag vet inte om jag är redo att byta.

    • Nej jag håller med dig. Det är som vita toppar för mig- finns en för varje tillfälle.

      Cicamed verkar spännande men inget jag spontanshoppar pga priset. Dela gärna med dig vad du tycker om det blir något köp.

      Mádra har riktigt fina och relativt prisvärda grejer!

  2. Agnes said:

    Finns massor jag är sugen på! Men jag ska försöka fatta mig kort. Garden Of Wisdom, efter vad jag har hört så tror jag att deras produkter skulle göra underverk för min (just nu upproriska) blandhy. Men en ansiktskräm har jag redan, likaså rengöring och ansiktsvatten, så jag måste tyvärr vänta ett tag till. Jag är också sugen på något mer täckande, en foundation eller färgad dagkräm. Concealer skulle inte heller vara fel 🙂

    • Härliga grejer!

      Gjorde en beställning från GoW i somras. Recensioner kommer! Fastnade inte för något sådär extra men det är bra grejer. Tror säkert att du kommer att hitta bra saker.

  3. Precis som dig är jag också sugen på en foundation från Nvey Eco, jag har tidigare bara använt mineralfoundation men just nu känns det lite som att den är för torr för min hud. Jag är dock osäker på vilken foundation från Nvey Eco jag borde köpa, jag har läst på en del ställen (makeupalley) att Nvey Ecos flytande foundation inte täcker särskilt bra och jag vill ha ganska mycket täckning, så kanske deras fasta foundation är bättre. Hmm…man vill ju inte precis köpa fel foundation eftersom Nvey Ecos produkter är ganska dyra.
    Sen är jag också sugen på en ny ganska fet ansiktsrengöring, jag har märkt att jag i mina försök att kontrollera min feta blandhud nästan har torkat ut den och på så sätt gjort den irriterad, så jag skall försöka göra lite byten i min hudvårdsrutin och se om den börjar må bättre.
    Och så finns det en hel del annat jag också gärna skulle vilja lägga vantarna på men det får vänta. 😉

    • Jag har Nveys flytande och kommer inte riktigt överrens med den. Har faktiskt ett inlägg på gång där jag tänkte berätta om det och se om någon annan har tips.

      Har du testat OMC? Det är ju nästan gratis!

      • Jag har testat OCM lite smått tidigare, då använde jag en rengöring med ricinolja och solrosolja som dock inte kändes helt hundra. Nu på sistone har jag också använt mig av OCM till viss del, då med mandelolja som på något sätt känns skonsammare mot huden. OCM är ju verkligen billigt, jag får väl fortsätta med mandeloljan ett tag till och se vad huden tycker.

  4. Hanna Li said:

    Njae, för en gångs skull är jag inte jättesugen på nåt, men det beror nog på att jag för ca. en vecka sedan har tokshoppat Dr. Hauschka och nu har badrumsskåpet fyllt med deras produkter. Tänkte hålla mig enbart till det märket i ett par månader och följa deras rekommendationer slaviskt, för att se vad det gör med min ny. Har du någon erfarenhet av Dr. Hauschka?

    • Oja! Dr Hauschka har jag använt till ansiktet under flera års tid. När mitt atopiska eksem var som mest upproriskt kring ögonen för ca 5 år sedan använde jag uteslutande Dr H till ansiktet. Deras produkter kan man alltid lita på!

      Detta var innan jag snöade in helt på naturkosmetik men redan då drogs jag till att de är helt naturliga. Tror att det hjälpt till en hel del att få bukt med eksemet. Började med Rosencremen, rengöringsmjölken och ansiktsvattnet. Sedan har jag också testat Kvittenkräm, Ögonbalsam, cerat, nageloljepenna, färgad dagcreme, intensivmask, båda mascarorna, foundation, solpuder, handcreme, Silk Powder , Neem harloition och säkert något mer. Alla produkter har varit bra, vissa bättre än bra! Hade det inte funnits så mycket annat kul att testa och Dr H inte vore så dyrt skulle jag gladeligen använda enbart deras produkter till ansiktet. Kroppsprodukterna har jag inte testat särskilt mycket. Tror att de känts för dyra i förhållande till hur alldagliga de är i jämförelse med ansiktsprodukterna och sminket men det finns säkert många guldkorn även där.

      Mina favoriter är nog alla ansiktskrämer och ansiktsvattnet (normal). Neem hairlotion är en riktig räddare i nöden som jag skrev om i ”Alla tiders favoriter”.

  5. Tvålen från Natures Paradise är jag hittills jättenöjd med. Jag satt precis och funderade på vilken doft det blir nästa gång, för jag tror jag kommer köpa den igen faktiskt.

    • Åhh kul att höra! Coconut åkte med i beställning från iherb igår. Sambon fick välja 🙂

Kommentera

