Shopping i Berlin del 2- inte så budget

Även om jag fokuserade på DM och Rossmann hann jag med lite annat också. Hittade en hel del tips hos Hannah.

Ingrid på Bergmanntraße

Ingrid på Bergmanntraße

Bella-Donna

Bella-Donna på Bergmannstraße 101 hittade jag via Hannah. Jättemysig affär där personalen är hjälpsam men inte det minsta påflugna. Är man ute efter parfym finns mycket här. Spana in sortimentet i webbshopen.

På bilden ser ni mig på Bergmannstraße inspektera kvittot från Bella-Donna med shoppingpåse från Bella-Donna på armen och DM-tygkasse över axeln. Bergmannstraße är riktigt trevlig. Caféer och restauranger blandas med antikhandlare, prylaffärer och en och annan kedja. DM ligger precis granne med Bella-Donna in på en söt innergård som är lätt att missa så håll utkik.

U-bahn Meheringdamm eller Gneisenaustraße

LPG Kollwitzstraße

Här hamnade jag av en slump. Såg namnet och tänkte gå in och köpa något gott att dricka i vad jag trodde var en livsmedelsbutik. På övervåningen öppnar sig ett himmelrike av naturkosmetik, teer, ekologiska kläder m m. Finns tydligen på flera ställen men som jag förstår det är Kollwitzstraße störst. Om jag bodde i Berlin skulle jag vara här jämt. Missa inte! Varför inte handla ekologisk picknick här? Omgivningen är också trevlig med flera av Prenzlauerbergs livligaste gator.

U-bahn Senefelderplatz

Jag gick förbi några andra butiker också och tittade in men utbudet är i princip samma så jag skulle inte rekommendera att springa runt i alla. Dessa två är mina bästa tips!

5 comments
    • Ser härligt ut! Tänk om det fanns sådan butiker i Sverige! Stort utbud och bra priser.

      Tack för tipset!

  1. Gabriella said:

    Ååh härligt! Tack snälla du, det var ju precis vad jag var ute efter! *dansar glädjedans* Här ska skrivas listor minsann😀

Kommentera

