Ricinolja igen

Ricinolja lär inte bara vara bra för hårväxten på huvudet utan också för t ex ögonfransar och ögonbryn. Testar just nu att ta ricinolja (nästan) varje kväll på fransar och bryn. Kan inte klaga på vare sig mina bryn eller fransar men mycket vill ha mer.

Har fyllt över ricinolja i en tom mascarabehållare från Crearome, köpt i hälsokostbutiken Solrosen i Göteborg. Även spetsat oljan med lite Pro B5-vitamin som skall vara bra för hår och hud med för den delen. Vi får se om det blir något slående resultat.

Känns alltid skönt att ta hand om dessa små strån som får utstå mascara och ögonfransböjare varje dag. Upplever det som att jag tappar färre sedan jag började med behandlingen.

Har ni testat ricinolja för hårtillväxt? Fungerade det?

13 comments
  1. Ska bli intressant att följa, om det fungerar för hår så borde fungerar för fransar! :)Smart idé med att lägga till Pro B5-vitamin. Perfekt hylsa du har med.

    Jag håller på att testa Ricinolja i håret nu och har hållt på i några veckor änsålänge, so far så känns det som att håret har blivit mycket mer glänsande och mjukare! Jag tar det med på ögonbrynen när jag ändå är på och kletar i hårbottnen. Jag inbillar mig att jag har mer ”småfjun” i hårfästet men det återstår att se efter någon månad till. Ska skriva en recension så småningom. 🙂

    • Har läst på din blogg att vi har samma projekt på gång. Håller med dig om att hårkvaliteten blir riktigt fin. Funderar på om det inte skulle bli samma om man innan varje tvätt gör vanlig oljeinpckaning (kokos/oliv…). Kanske får testa det också.

  2. Hej igen! Ja jag har med funderat över om jag lika gärna skulle kunna massera med kokos-olja eller jojoba-olja och få samma resultat? Kanske ligger hemligheten i en bra olja och massage av skalpen?

    • Vi får prova helt enkelt. Har läst något halvvetenskapligt om varför just ricinolja skall vara bra för hårväxten. Får leta upp och lägga upp på bloggen.

  3. Agnes said:

    Testade foundationen idag och den passade mig som handen i handsken! Dock gjorde jag världens misstack, jag brukar aldrig göra så annars men idag fick jag för mig att jag skulle använda min ansiktsolja under ansiktskrämen och det blev på tok för fett. Och du kan ju tänka dig hur det blev med foundationen på, hm.. oljigt. Som tur var finns det ganska mycket kvar i provpåsen och imorgon ska jag testa använda den igen, på torr hud. Nyansen passade iaf mig perfekt! Som du säkert förstår så märkte jag inte av ditt ”problem” pga all olja, får se hur det går imorgon helt enkelt. Mamma testade den färgade dagkrämen och den passade henne jätte bra! Får se om det finns något kvar till mig så att jag också kan testa 🙂

    • Agnes said:

      misstag* måste ha tänkt på engelska ”mistake” när jag skrev det där ^^

        • Agnes said:

          Ja, ush vad klantigt gjort av mig! 🙂

          Vet du vad frakten kostar därifrån?

          Okej 🙂

          • Kopierat direkt från Love Lula

            ”EUROPE
            Zone 1 – Western Europe*
            Standard delivery
            (within 10 days from despatch)
            £2.50 + £5/kg
            Express Courier Service
            (within 3 working days from despatch)
            £20
            Zone 2 – Rest of Europe

            Standard delivery
            (within 10 days from despatch) £2.50 + £7.50/kg
            Express Courier Service** (within 3 working days from despatch) £25

            * includes Norway, Switzerland, Iceland, Belgium, Austria, Denmark, Bulgaria, Finland, France, Germany, Greece, Italy, Luxembourg, the Netherlands, Portugal, Spain and Sweden.”

            Det borde blir £2.50 för bara foundation.

  4. Ser fram emot att läsa om det verkligen fungerar! Keep us posted! /N

  5. Hanna Li said:

    Oj vad spännande, jag ser också fram emot att höra om du upplever resultat! Om du upplever att det funkar, ska jag plagiera dig helt och hållet 😉 Var får du förresten tag i vitamin b5?

    • Crearome har flytande, heter D pantenol. Den är vattenlöslig så man får se till att blanda ordentlig med oljan.

Kommentera

