Det skall jag fira!

Idag fick erbjudande om fast tjänst som jag gärna ville ha och funderar på hur jag skall fira det.

Tycker ni att jag skall slå till på några lite lyxigare saker som jag länge velat ha?

zinc and sage shampoo with conditioner

Nu när det blir kallare bli min hårbotten mer känslig och det här schampot skall ju vara så väldigt bra. Dessutom doftar det smörkola!

citrus and neroli detangler

Balsam till får det också bli i så fall!

och

Nvey Eco Certified Organic Creme Deluxe Foundation i 877.

Vad skulle ni unna er?

23 comments
  1. Gabriella said:

    Gratulerar! Tycker du gör helt rätt i att unna dig något extra. Jag brukar unna mig en tidning när jag ska fira något, men även för att muntra upp mig (jag älskar tidningar). Skulle jag fira något så stort som en fast tjänst då skulle jag nog unna mig ett besök hos ekofrisören eller ekohudterapeuten!

    • Tack! Ja tidningar piggar alltid upp.

      Funderar på om jag skall ta mig till Salong Jojoba i Mölndal. Har aldrig testat. Någon som varit där?

  2. Agnes said:

    Grattis till jobbet! Självklart, vi alla behöver få lyxa till det lite ibland! Jag skulle vilja unna mig kroppssmöret från Lulu’s chocolate i fullsize, det var kärlek från och med första klutten, men det får vänta tills jag har fått min nästa månadspeng (om ungefär 2 veckor) 🙂

      • Agnes said:

        Den är verkligen jätte härlig! Väldigt koncentrerad då den inte innehåller något vatten. Den bokstavligt talat smälter som smör på huden om jag lägger en (helt torr) klick på handen. Och luktar helt underbart. Mmm! Dessutom kostar den bara 149 kr denna månaden, det är den absolut värd med tanke på hur otroligt dryg den är 🙂

  3. Louise said:

    Grattis, vad roligt 🙂 Jag är expert på att unna mig saker, det kan vara allt från skönhetsprodukter till handväskor. Just nu hade jag satsat på John Masters Organics bodylotion, den är helt fantastisk och luktar ljuvligt.
    Ett tips om din hårbotten är känslig, JMO´s Bare unscented schampoo, visserligen lite tråkigt med doftfritt men det är snällt mot hårbotten. Använder man citrus & nerolibalsamet så får man lite doft ändå.

  4. Grattis Ingrid, vad roligt! Hmm..vad hade jag unnat mig? Just ja, en lyxig ansiktsmask från Luxsit eller Cicamed och även nån parfym, men det tänker jag nog unna mig ändå 🙂 Nån behandling låter ju härligt!

    • Louise said:

      Jag har fått prover på Cicameds produkter och jag kan ju säga att masken INTE gör en besviken 🙂

        • Louise said:

          Mailade Cicamed 🙂 Fick väldigt generösa prover snabbt hem i brevlådan. Mycket bra service.
          La Mádara på hyllan en vecka för att testa igenom produkterna. Hittat några favoriter som jag ska köpa fullsize av, bla ögoncremen är redan inköpt och masken är på G. Riktigt bra produkter men day & nigthcreme räcker tyvärr inte för min torra hy och rengöringen lite för klen för mitt smink. Deras serum är to die for 😉
          Sorry Ingrid, nu blev det en minirecension i din blogg.

          • Det är bara bra! Precis sånthär jag vill och hoppas att ni skall skriva! Skall nog också maila dem!

  5. Grattis till anställningen! 🙂 Jag tycker absolut att du skall unna dig något som du velat ha länge, det är du värd. Om jag skulle ha unnat mig något skulle det nog ha varit Alquimias Queen of Egypt Body Oil, har varit nyfiken på den hur länge som helst men inte velat köpa den på grund av det saftiga priset.

    • Tack!

      Alquimia verkar ha riktigt fina saker. Inte provat något än pga priset. Undra om det är värt pengarna?

      • Det undrar jag också, har dock läst på flera ställen att kroppsoljan doftar helt magiskt, så helt fy skam kan den väl ändå inte lukta.

    • Louise said:

      Hahaha, det förstår jag. Om en månad ser jag ut som 27 😉

  6. Hanna Li said:

    Grattis till tjänsten! Tycker nog det är befogat att unna dig något du velat ha. Jag har sinc & sage-shampot, det är härligt men inte helrätt för mitt hår. Vill man vara snäll kan man säga att shampot luktar kolasnöre, vill man vara mindre snäll kan man säga att det luktar wunderbaum.
    Vore jag i dina skor, skulle jag överväga en ansiksbehandling, det har jag aldrig varit på. Det finns en Liselotte vid Linnéplatsen som är Dr. Hauschka-terapeut, henne är jag sugen på att gå till.
    Nope, Jojoba har jag aldrig varit hos, men jag har fingrat på visitkortet många gånger! Om du går dit måste du berätta hur det var!

    • Tror jag vet vilken Wunderbaum-doft du menar.

      Om jag går till jojoba kommer jag definitivt att berätta om det här!

Kommentera

