Mádara Decoface Sun Flower Tinting Fluid

Fick med en tub Mádara Decoface Sun Flower Tinting Fluid, 25 ml i kitet Mádra Ecocosmetics Your Most Loved Products som såldes för 95 kr inkl frakt hos Letsdeal.se. Där finns den inte att köpa längre men boxen finns bl a hos fina Ennio Eco och hos Eleven.se.

Har länge varit nyfiken på att testa den här. En bra brunkräm (känns inte som ett helt modernt ord) kan göra underverk!

Den här är verkligen en bra brunkräm! Huden ser helt naturligt brun och gyllende ut. Hudtonen jämnas ut något men den är på inget sätt täcknde utan snarare ”förvillande”. Den återfuktar fint och är mycket behaglig.

Färgen verkar kanske mörk men även på mig som är riktigt ljus passar den och liksom smälter in med resten av hudtonen. Vill man ha mindre färg kan man blanda ut med ofärgad kräm.

Doften är inte min favorit, den doftar fräscht av gräs. Gott på ett sätt men eftersom jag gillar mer blommiga, fruktiga eller godisaktiga dofter är det inte något för mig.

Hade det inte varit för att doften är sådär i mitt tycke så hade jag köpt den här om och om igen!

Bäst: Ger så fin lyster!

Sämst: Doften.

INCI: Aqua, Alcohol, SimmondsialChinensis (Jojoba) Oil(1),lRosa Damascena (Rose)lDistillate(1), Glycerin(1), TheobromaiCacao Seed (Cocoa)lButter(1), Cetearyl Alcohol,iHypericum Perforatum (St.iJohn’s Wort) Extract(1),lCalendula Officinalis (Calendula)lExtract(1), Chamomilla Recutital(Camomile) Extract(1), AlgaelExtract, Plantago Majorl(Plantain Leaf) Extract(1),lCetearyl Glucoside, CapryloyllGlycine, Stearic Acid,iPotassium Hydroxide(3), Xantanlgum, Aroma(2), Citral(2),iEugenol(2), Limonene(2), Linalool(1),l+/? (may contain),iMica (CI 77019),iTitanium Dioxide (Ci77891),lIron Oxides (CIi77491, CI 77492,lCI 77499)(3).

11 comments
  1. Lotta said:

    Jag köpte precis den ljusare varianten Moon Flower och gillar verkligen den också!

      • Lotta said:

        Ja det är den. Och så är den mer ljusreflekterande också (min kompis har Sun Flower så jag har jämfört). Min hud känns ofta lite glåmig på höst och vinter och det tycker jag att den funkar jättebra för att motverka lite, även om jag har mineralfoundation ovanpå.

          • Lotta said:

            Men den doftar likadant, bara så du vet 🙂

  2. Lotta said:

    Och förresten så gillar jag verkligen din blogg hittills! Och så är det lite kul att du bor i Göteborg (det gör jag med) för det känns som att det är så många som bor i Stockholmsområdet.

    • Åhh vad roligt! Blir jätteglad! Kommer snart att fråga om en liten utvärdering från er.

      Ja, mycket blir lätt centrerat till Sthlmsområdet. Har du något att tillägga i Gbg-guiden jag la upp så får du gärna göra det!

      • Lotta said:

        Det ska jag absolut fundera på, även om du fick med det viktigaste 🙂 är trogen stamkund på Gröna Boden, älskar den butiken. Om jag kommer på nåt skriver jag en kommentar under det inlägget.

Kommentera

