Hårvård från Aubrey Organics

Aubrey Organics har gjort naturkosmetik sedan 1967 och kan sina saker. De tillverkar produkter för hela kroppen av alla möjliga slag. Det finns en jättefin produktkatalog att ladda ner från hemsidan. Jag har främst testat hårvård och ansiktsvård och är överlag nöjd. Här kommer en recension av en fin hårvårdsduo.


Köpta hos fina ClearLife.se, finns också på iherb.com.

Primrose & Lavender Schampo är anpassat för känslig hårbotten men skall samtidigt ge håret fukt och lyster.

Jag köpte det främst för att min hårbotten ofta kliar. Det har fungerat helt ok, inga underverk men bättre än det mesta jag testat. Precis som med många andra naturkosmetiska schampon känns håret strävt efter tvätt men balsam råder bot på det direkt.

Numera schamponerar jag alltid håret  två gånger. Först tar jag ganska lite och blandar med vatten i handflatan och  masserar runt i hårbotten. Andra omgången tar jag lite mer schampo och då löddrar det så att det står härliga till.

Konsistensen är en lös gelé som är enkel att fördela. Doften är helt underbar tycker jag, som gammaldags dampuder.

Sammantaget tycker jag att det är ett bra schampo som är bra för hårbotten och gör håret mjukt och luftigt. Mitt hår håller sig rent i måååånga dagar, vilket det i och för sig gör med de flesta schampon.

Det här schampot kommer alltid att finnas hos mig eftersom det både ger fint hår, lugnar kliet och doftar underbart!

Bäst: Doften och att det hjälper mot kliande hårbotten.

Sämst: Håret blir tovigt och lite strävt efter tvätt.

INCI: Deionized Water, Coconut Oil-Corn Oil Soap(=Coco-Glucoside(mild vegetabilisk sockertensid), Hydrolyzed Soy Protein (made from organic, non-GMO soybeans); Extracts of Fennel, Hops, Balm Mint, Mistletoe, Camomile and Yarrow; Carrageenan(sjöalger), Organic Aloe Vera, Organic Evening Primrose Oil, Organic Lavender Oil, Balsam Oil, Aubrey’s Preservative (Citrus Seed Extract, Vitamins A, C and E), Carrot Oil.

_____________________________________________________________________

Honeysuckle Rose Balsam passar torrt hår och skall återfukta och ge näring på djupet.

Balsamet är krämigt och skimrar nästan lite. Doften är blommig och god men inte lika god som schampot.

Läste någon som använde det som ansiktskräm. Innehållet är väldigt likt vilken hudkräm som helst så jag testade både i ansiktet och på kroppen. Känsla och effekt är faktiskt riktigt härlig, huden  blir silkeslen. På lång sikt vet jag inte riktigt vad effekterna blir.

I håret funkar det naturligtvis också bra. Ger lagom med fukt, ett bra vardagsbalsam som kanske inte rår på de torraste längderna men fullt tillräckligt för mig. Tynger inte ner håret det minsta.

Kommer kanske att köpa igen men det finns ju så många andra balsam från Aubrey som jag vill testa först!

Bäst: Doften och att det inte tynger ner håret.

Sämst: Inte så fuktgivande för riktigt torrt hår.

INCI: Coconut Fatty Acid Cream Base=Cetyl Alcohol(hudvårdande ämne),Organic Aloe Vera, Organic Shea Butter, Wheat Germ Oil, Organic Jojoba Oil, Organic Rosa Mosqueta® Rose Hip Seed Oil; Extracts of Fennel, Hops, Balm Mint, Mistletoe, Camomile, Yarrow, Chrysanthemum, Angelica, Forsythia and Magnolia; Honeysuckle Oil, Carrot Oil, Aubreys Preservative (Citrus Seed Extract, Vitamins A, C and E).

13 comments
  1. Elena said:

    Har också schampo och balsam från Aubrey, tycker det är bra bas-produkter! Men, finns så mkt annat som också är spännande, så köper nog inte nya i första taget… Tips på schampo som är bra för kliande hårbotten är också Max Green Alchemy!

    • Kommer ihåg att du skrivit om dem! Ligger helt klar på önskelistan. Nästa schampo kommer nog bli JOM Zink & Sage.

      Du som också har hårbottenproblem (jag har länge följt din blogg som du förstår ;)). Har du testat äppelcidervinägersköljning? Väldigt sugen på det. Av någon anledning glömmer jag att köpa äppelcidervinäger varje gång jag handlar, vilket är typ varje dag.

  2. Nu när jag inte längre är en novis vad gäller iHerb ska jag absolut testa Aubrey. För visst finns märket där? /N

  3. Pingback: Ingrid B Beautiful

Kommentera

