Lite kul

I helgen har vi varit på visit i Oslo. Upptäckte att jag glömt ansiktstvätt. Inget större problem eftersom jag hade både olja och en lite tub Weleda Duschkräm Pomegranate. Hade också en liten flaska med Santé Brilliant Care balsam.

Tänkte att det borde ju funka. Det inte bara fungerade, det var den skönaste ansiktstvätt jag känt på länge! Mjuk som smör utan att lämna någon fet hinna. Tog bort all mascara i ett svep, mycket bättre än de flesta ansiktsrengöringar jag testat. Nu när det blivit så kallt använder jag mest OCM eller någon rengöring utan tensider. Skall nog testa det här balsamet hela veckan för att se vad som händer.

Balsam kan tydligen fungera till det mesta. Skrev ju nyligen om att Aubreys Honeysuckle Rose fungerar som hudkräm. Istället för raklödder fungerar det också bra, har använt balsam så när jag reser i säkert 8 år. Fru C skrev också om just Santés balsam som rakkräm härom dagen.

En riktigt recension på Santé Brillian Care kommer så småningom. Gillar det skarp kan jag säga. Finns att köpa bl a här, här och här.

Har ni ytterligare användningsområden för hårbalsam?

8 comments
  1. Agnes said:

    Vad fiffigt! Jag brukade använda balsam som raklödder förut, men nu använder jag för det mesta min vanliga duschkräm och det funkar också väldigt bra. Det är så kul när man kommer på andra användningsområden för olika produkter. OCM, det skulle jag gärna vilja veta mer om! 🙂

  2. Sen jag läste Annas inlägg om att det går att använda som raklödder har jag slutat använda det i håret och använder det istället bara när jag rakar benen, vad smart att använda det som ansiktsrengöring också!
    Även om jag tycker att Santes balsam är helt okej så kändes det lite för tungt för mitt hår, då är mitt hår ändå av den torra sorten som har tendens att lätt bli frissigt om jag inte sköter om det på rätt sätt.

    • Om du testar det som ansiktsrengöring får du gärna berätta om vad du tyckte 🙂

      Tycker också att det är kraftigt så jag använder det typ som snabbinpackning.

Kommentera

