Weleda Creamy Bodywash

En bra duschkräm tycker jag skall rengöra lagom mycket, hålla huden mjuk och återfuktad och samtidigt dofta underbart. En bra duschkräm skall kort och gott få mig att längta till duschen.

De ser ut som karameller! Älskar småförpackningar av allt!

Alla Weledas Creamy Bodywash uppfyller de första kriterierna. Eftersom jag är petig med dofter är det några som inte helt faller mig i smaken. Mina favoriter är Sea Buckthorn, Wildrose och Calendula (Schampoo & Bodywash). Dofterna är ungefär som man tänker sig att det skall lukta; ros doftar ros o s v.

Har testat småförpackningar av alla sju sorter. På bilden saknas Citrus och Wilderose.

Två sorter skiljer sig från resten. Den gröna mitt i bilden, Birch Bodyscrub, är en skrubbduschkräm. Det är en lätt skrubb som man kan använda varje dag. Calendula Schampoo & Bodywash ingår i barnserien och kan användas över hela kroppen. Har inte testat i håret men jag har hört andra som tycker att det fungerar bra.

Alla dusckrämerna är otroligt milda mot huden och riktigt krämiga. De löddrar nästan ingenting men ren blir man. Fungerar utmärkt som rakkräm också!

Dessa duschkrämer är riktiga klassiker som alltid kommer att finnas hos mig!

Jag köper alltid Weleda-produkter från Bio-Naturel.de, några köpte jag på tysklandsresan. I fullstorlek finns de bl a här och här. Vill man köpa de små brukar det finnas i många hälsokostaffärer.

Bäst: Att de är så krämig och återfuktande.

Sämst: Om man vill ha lödder löddrar det inte så mycket. Gillar inte alla dofter.

INCI: Water (Aqua), Coco-Glucoside, Sesamum Indicum (Sesame) Seed Oil, Alcohol, Disodium Cocoyl Glutamate, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Glycerin, Fragrance (Parfum)*, Chondrus Crispus (Carrageenan), Macadamia Ternifolia Seed Oil, Punica Granatum Seed Oil, Panicum Miliaceum (Millet) Seed Extract, Helianthus Annuus (Sunflower) Petal Extract, Xanthan Gum, Lactic Acid, Limonene*, Linalool*, Citronellol*, Geraniol*, Citral*, Coumarin*. *from natural essential oils

4 comments

Kommentera

