Fint underlag från pålitliga Dr H

Dr. Hauschka Translucent Make-Up, 30 ml beskrivs som en högkvalitativ och fuktgivande makeup-bas. Köpte min här, finns också i Dr Hauschkas egen webbshop och bl a här.

Gillar Dr Hauschka, alla deras produkter håller riktigt hög kvalitet och de är pionjärer inom naturkosmetik. Denna foundation är inget undantag.

Konsistensen är krämig, skön och lättapplicerad. Tack vare att den är såpass tjock är det enkelt att få ett jämnt resultat. Hudtonen jämnas ut och lystern går inte av för hackor. Den är inte jättetäckande men det går att bygga upp mer om man vill. Tycker i och för sig att det räcker med ett lager och concealer. Vill man ha en mer matt look behövs puder. Underlaget håller hela dagen tillsammans med lite fixerande puder.

Den går också utmärkt att blanda ut med vanlig kräm för att få en färgad dagkräm.

Det känns att den innehåller mycket fina oljor. Min hud är torr till normal så mig passar det perfekt.

Doften är inte riktigt den typiska Dr H-doften som jag gillar utan luktar nästan järn. Helt okej men inte en favorit.

Bäst: Lystern huden får och att den är så vårdande.

Sämst: Lite mer täckning hade jag gärna sett. Doften.

INCI: Aqua, Alcohol, Anthyllis Vulneraria, Daucus Carota, Macadamia Ternifolia, Persea Gratissima, Buxus Chinensis, Glycerin, Althaea Officinalis, Cetearyl Alcohol, Hamamelis Virginiana, Prunus Armeniaca, Butyrospermum Parkii, Rosa Gallica, Cera Flava, Parfum, Limonene*, Linalool*, Citronellol*, Geraniol*, Coumarin*, Citral*, Benzyl Benzoate*, Eugenol*, Bentonite, Xanthan Gum, Sodium Cetearyl Sulfate, CI 77491, CI 77492, CI 77499, CI 77891, CI 77007.

* från naturliga eteriska oljor

12 comments
  1. Agnes said:

    Vet att fler har ratat denna pga. den starka doften. Synd, för annars ser den väldigt fin ut!

  2. Louise said:

    Jag har jättesvårt för doften på den här, vilket är synd för produkten är mycket bra. Detsamma gäller de flesta Dr Hauschkaprodukter för min del. Jag vill gärna använda dem då jag tycker de håller hög kvalitet men klarar tyvärr inte deras dofter. Känns för ”hälsokostigt” för min del.

    • Förstår det. Gillar man inte den doften är det svårt med Dr H. Tycker att det mesta andra doftar gott men den här skiljer sig från resten tycker jag.

  3. Ivan said:

    Är parfymen i Dr H:s produkter syntetisk?

    • Onej! Parfume i INCI kan innebära en mängd olika ämnen. I äkta naturkosmetik finns inte syntetisk parfym, således inte i Dr H:s saker heller🙂

  4. Pingback: Ingrid B Beautiful

Kommentera

