Honungsbjörnar

De här söta flaskorna älskar jag. Blir så glad av roliga och fina förpackningar. Köpte dem för ett tag sedan från iHerb. Den mörkare till vänster, Topical Blossom, är godast tycker jag. Riktigt fyllig och god. Den andra påminner mer om akaciahoung och är också god. Sök på GloryBee, Tropical Blossom Honey, 340 g och GloryBee, Clover Honey, 340 g för att klicka hem dem, kostar  $4.36 resp $4.76. Väldigt prisvärt för ekologisk flytande honung!

Glöm inte att ni får $5 rabatt med koden YUR661 på ert första köp från iHerb!

Handlar ni matvaror från iHerb eller anndra utländsk webbshoppar?

10 comments
  1. Lotta said:

    Nej matvaror har jag aldrig köpt från utländska webshopar. Och honung köper jag alltid svensk för att stödja svenska bisamhällen och biodlare. Det blir ju färre och färre bin i hela världen och även i Sverige och då känns det viktigt att stötta dem där man bor tycker jag.

  2. Agnes said:

    Vilka söta förpackningar! 🙂

  3. Lotta said:

    Nu när jag läser min kommentar tycker jag att den nästan känns lite sur/otrevlig, det var inte alls avsikten och jag hoppas att du inte tar den på det sättet! 🙂
    Finns det förresten inte nåt schampo som har nästan exakt likadana förpackningar..? Har för mig att jag sett det.

    • Haha nej då! Dessutom vet jag att du är en go’ och glad tjej 😉 Jag håller med dig också. Om jag köper fast honung köper jag svensk. Det är svårt att få tag på flytande svensk honung. Tror att den mesta honungen här får för lågt vatteninnehåll och är därmed inte flytande.

      Du tänker kanske på det här: http://eleven.se/a-beautiful-life-honeydo-shampoo-13775.html
      Såg att det finns Omega3 kapslar för barn som också ser ut så.

      • Lotta said:

        Haha vad bra 🙂 aldrig roligt att framstå som otrevlig när det inte var meningen.
        Jag köper aldrig flytande honung så jag har aldrig tänkt på om det finns svensk. Intressant! Kan mycket väl ligga nåt i det du säger.
        Ja precis det schampot var det! Visste att jag sett det nånstans.

        • Läste lite om flytande honung. Svensk honung innehåller inte så mycket fruktsocker som viss utländsk honung gör vilket håller den flytande. Man kan också hetta upp honung av svensk typ till 70 grader för att hålla den flytande men då försvinner ju många goda egenskaper. Man kan också tillsätta druvsocker men får då inte kallas honung utan heter istället t ex ”Flytande för matlagning med honung från Sveriges Biodlare”. Nyslungad honung är dock alltid flytande. Vissa biodlare fryser nyslungad honung som då inte kristalliseras men det sker snabbt när man tinar den igen.

          Mer att läsa:
          http://forum.biodlingsforetagarna.nu/index.php?action=printpage;topic=107.0
          http://hokensasbigardar.se/sortiment/flytande-honung/

          Gillar att ha koll på saker så jag måste alltid kolla upp 😉

          • Lotta said:

            Oj, vad intressant! Hade jag ingen aning om. Jag gillar också att kolla upp saker som jag funderar på och så. Då kan man ju lära sig massor! Jag använder i princip aldrig flytande honung så det är inget stort problem för mig.

Kommentera

