Nvey Fluid igen

Jag har ju tidigare skrivit om att jag har svårt för Nvey Eco Fluid Foundation. Använde tidigare en en rund foundationborste som funkade ganska bra men med en ny platt variant blir det bättre.Det blir bättre men inte bra. Fortfarande blir det små korvar av pigment och ytan blir lite gummiaktig, den blir liksom inte ett med huden. Näsan är i princip omöjlig att få till snyggt.

Det bästa hittills är fortfarande att blanda med lite olja men täckningen blir inte alls som den borde då. Mitt ex är ju den gamla formulan så den nya är nog värd att testa eftersom så många tycker om den. Undra vad skillanaden är?

Har någon testat båda varianterna? Vad är skillnaden?

Som ni vet fick jag hem Creme Deluxe häromdagen. Den är jag helt såld på! Återkommer om det.

6 comments
  1. Ellinor said:

    Skillnaden på den gamla och nya är rätt så stor. Den nya går fortfarande in i huden ganska fort, men ytan är snäppet torrare och ger en helt underbar finish. Plus att den är ännu drygare nu. Så den tror jag kommer falla dig mycket bättre i smaken🙂

    • Låter bra! Fattar inte att den inte alls fungerar lika bra på mig som alla andra. Funderar nästan på om det var något fel på min flaska. I och för sig fick Agnes ett prov på min och hon märkte inte av mina problem.

  2. Ellinor said:

    Konsistensen är torrare skulle jag nog skriva (men inte uttorkande som jag upplever 100% pures t.ex)🙂

  3. Malin said:

    För mig funkade inte den gamla alls och jag har inte provat den nya. Jag kommer inte ihåg så mycket om applicering förutom att jag inte var nöjd. Dessutom fanns ingen färg passade mig och jag fick dessutom eksem…

  4. maria said:

    Jeg har prøvd begge varientene av fluid,men opplever det samme som deg.Jeg kan ikke bruke noen av de:(

Kommentera

