Bimagi

Snälla Jenny skickade mig några prover på Egyptian Magic eftersom jag lyckats slarva bort mitt prov. Tack Jenny!

Först gången jag hörde talas om Egyptian Magic var 2006 och har varit nyfiken på den sedan dess. Min förväntningar är höga, både med tanka på alla positiva omdömen och det fina innehållet. Salvan innehåller allt det goda som bina förser oss med; bivax, honung, bipollen, bidrottningsgelé och porpolis. Alla dessa ämnen är ytterst hudvårdande. Bidrottningsgelé och propolis är kanske inte kända hos gemeneman än men har använts av människan för de hälsofrämjande egenskaperna under långt tid. Följ länkarna om du vill läsa mer.

Förresten, är inte Egyptian Magic ett väldigt töntigt namn? För att inte tala om undertexten Magical Cream. Fast det är väl ganska charmigt också men mig lurar det inte.

Har testat lite och den känns skön. Får se om den kan hjälpa mitt vintereksem. Återkommer!

5 comments
    • Än så länge gillar jag den mycket. Det känns som att huden blir bättre och bättre ju längre tid man använder den.

Kommentera

