Bra ansiktsrengöring från Naturligtvis

Det svenska märket Salviderm Naturligtvis har väl inte undgått någon naturkosmetikfrälst. Finns på ICA Maxi och även vissa andra ICA och på nätet här och här.

De duktiga upphovsmännen Theresia Dibinger och Jenny Kärner står även bakom det lyxigare Luxsit. Väldigt bra att de visar att det går att framställa prisvärd svensk naturkosmetik med mycket ingredienser från den nordiska floran.

Förvisso innehåller inte ansiktstvätten särkskilt mycket nordiska ingredienser med den är minst lika bra för det. Som ni förstår gillar jag denna ansiktstvätt. Den är effektiv och tar bort all sorts makeup bra. Tyvärr är den inte riktigt så mild att den passar att använda ensam under vinterhalvåret för min del. Med lite olja i ansiktet fungerar det mycket bättre.

Konsistensen är som en krämig handtvål och kanske något för tunn för min smak men inte så att det stör. Doften är örtig och god. Jag gillar ju som ni vet mer blommiga eller sliskiga dofter men man kan inte få allt jämt.

Även om jag har några invändningar så tycker jag ändå att det är en riktig toppenprodukt, i synnerhet till det priset. Bra jobbat Naturligtvis!

Bäst: Tar bort makeup väldigt bra.

Sämst: Lite för uttorkande.

INCI: Aqua(1), Glycerine(1), Ricinusicommunis oil(2), OlealEuropea Oil(2), Sorbitanipalmitate (1),XanthaniGum (1), Tocopherol(1),iCetyl Palmitate(1), LacticiAcid, Sodium Dehydoracetate,lPotassiumSorbate, Fragrance(2)(EssentiallOils), Citral, Geraniol,iLimonene, Linalool.

(1) Från naturlig råvara.

(2) Ekologisk.

9 comments
  1. Agnes said:

    Tyckte också om den jätte mycket! Bra pris också! 🙂

  2. Jag gillar också den här tvätten, jag hade dock problem med att den inte tog bort smink ordentligt. Jag använder förstås bara mineralsmink, men ännu efter två omgångar med ansiktstvätten så satt det kvar smink på en del ställen i ansiktet.

    • Har inte haft några sådana problem ens med mineralsmink men den fungerar väl olika på alla.

  3. Lotta said:

    Gillar också den! Men jag har inte heller haft några problem med att få bort smink.

    • Kul att du också gillar den! Funderar på att blanda i lite mer olja för att få den mildare.

  4. Lisa H said:

    Är mycket nyfiken på denna ansiktstvätt! Undrar, funkar det bra att få bort maskaran samtidigt som man tvättar resten av ansiktet? (jag använder än så länge ”vanlig”/konventionell maskara och aldrig vattenfast..)

    • Ja det tycker jag. Konventionell mascara vet jag inte om den tar bort men det tror jag. Annars rekommenderar jag lite olja på just ögonen innan. Behövs ingen pad eller så utan bara mjuka upp mascaran lite.

Kommentera

