Ännu fler webbshoppar

Jag får ofta frågor om hur det fungerar att handla från utländska webbshoppar. Det är varken svårt eller riskabelt om man kollar upp butiken innan. Inom EU är allt dessutom tullfritt.

Som jag skrivit flera gånger tidigare är utbudet av naturkosmetik på Internet enormt . Priserna är så gott som alltid bättre. Förvisso kan man inte klämma och sniffa. Istället kan man läsa recensioner lite här och var. Var man kan hitta detta kommer jag att skriv om i ett annat inlägg.

I Sverige är utbudet relativt litet och ofta är det dyrt. Det kommer i och för sig nya produkter och märken hela tiden men utländsk webbshoppar är än så länge mycket billigare och har mer att välja på.

Här kommer några utländska pålitliga uttalat naturkosmetiska webbshoppar. Det gäller ändå att hålla koll på INCI om man är petig (läs lika petig som jag).

Bio-Naturel.de är en tysk mycket pålitlig och välsorterad webbshop där man kan hitta det mest man kan tänkas behöva. Texten är på tyska, jag förstår tyska ganska bra men även för en helt oinsatt tror jag inte att det är så svårt. Annars kan man ju använda google translate.

Här kan man köpa de tyska naturkosmetikjättarna som Logona, Santé, Lavera, Primaver, Neobio. Varje produkt har tydlig INCI listad. Se upp för t ex det klassiska märket Speick innehåller saker som i alla fall jag inte vill använda.

Man får ofta rabatter och bonus i form av rabatt.

Frakten kostar numera 6.90 EUR utan viktbegränsning.

En för mig ganska ny sida som har en naturkosmetisk inriktining. Här kan du köpa Nvey Eco till förmånlig priser. De säljer även de lyxiga John Masters Organics, Pai, Jurlique, ila m fl . De har också flera billigare märken.

Stort utbud av makeup från Elysambre, UNE, Terra d’Oc m fl.

Frakt £2.50 + £5/kg.

Organic Skincare Company Logo

Har själv aldrig handlat härifrån men jag vet flera som är nöjda. Här finns många märken i olika prisklasser. Bl a A’kin, Bellapierre, Erbaviva, Mádra, UNE, Floascent, Nvey Eco och Rawganic.

Fri frakt!

Back to Monde Bio Home page

Egentligen en fransk webbshop men finns i en engelsk version. Har inte handlat härifrån men Elisabeth har.  De har enormt utbud av både kosmetika, mat, städsaker m m. Massor av märken, bl a Pulpe De Vie, Essential Care, Acorelle och Benecos.

Frakt £9.90 för upp till 2 kg och uppåt. Fri frakt om man handlar över £ 190.

Här har jag fyndat Nvey Eco. De har några väl utvalda märken.

Frakt £8.50.

obcs logo Gullig shop som jag inte handlat själv från men jag vet att Jenny varit nöjd. Har bl a Akamuti, Pure nuff stuff, Bentley Organics, Inika Mineral CosmeticsSpiezia och Trevarno.

Frakt från £2.56, priset ökar för varje 200 g upp till £11.68 för 2000 g som jag förstår det rätt

Yours by Nature LogoÄnnu en brittisk shop. Utbudet är något udda men priserna är bra på 100% Pure.

Frakt från ca £1.50. Syns tydligt i varukorgen.

Glöm inte att kronan är stark så man får mycket för pengarna!

Hoppas att jag fick allt rätt! Säg till annars så ändrar jag det.

Happy shopping!

Vill ni kollar iHerb-guiderna hittar ni under fliken guider eller klicka här.

6 comments

Kommentera

