Fler utländska webbshoppar

Här kommer några brittiska webbshopar med liknande koncept. De säljer både konventionella produkter och mer naturliga. Eftersom det kan finnas lite allt möjlig under Organic/Natural måste man kolla INCI noga.

Alla har nästan alltid kuponger ute så googla ”coupon” och namnet för att inte missa någon rabatt. Skrivit mer om det här.

Det bästa av allt är att dessa två har FRI FRAKT över hela världen UTAN VIKTBEGRÄNSINGAR!

Här kan du handla Burt Bee’s, Green People, Balm Balm, Dr Hauschka, Evolve m fl. Här kan man också handla Tweezerman till bra priser.

Här kan man köpa John Master Organics till mycket bättre priser än i Sverige. De har också det hyllade brittiska märket Spietzia, lyxiga Jurlique och de plånboksvänliga Lavera och Green People. De har också Tweezerman.

OBS!

Feelunique ligger på Jersey, dvs utanför EU och frihandelsområdet, vilket gör att man kan behöva betala moms. Jag trodde att det låg i Storbritannien men icke. De ingår i tullunionen men inte i EU:s skatteområde. Läs mer här. Skönhetsartiklar är i och för sig alltid tullfritt enligt Tullverkets lista så det är precis samma som när man handlar från USA/iHerb. Det är alltså moms man betalar, inte tull. Man kan få tillbaka momsen av feelunique om man behövt betala det. Läs mer här och här.

OBS! Återingen fri frakt men det växlar så se upp!

Här finns ingen egen sektion för det naturliga så man får klicka sig fram via märket. De säljer bl a den hyllade Egyptian Magic och de halvrena märkena MOP och Korres.

De har också Blax omtalade hårband som skall vara skonsamt för håret och hålla en evighet. Blax kostar 3 Pund, här kostar de ca 70 SEK. Även kvalitetsborstarna Denman av svinhår säljs här till mycket bra priser och även Tweezerman.

Har ni några andra tips på bra och billiga utländska webbshoppar?

15 comments
  1. Catti said:

    Vilka härliga shoppingguider du gör! Man blir ju mer än sugen att klicka hem något:)

    • Roligt att du gillar dem! Jag vet inte hur uppskattade de egentligen är men jag skulle blivit glad om någon gjorde en sådan.

      • Lydia said:

        Vill bara passa på att säga att JO, dom är mycket uppskattade! Iaf av mig. Att du tar dig tid liksom. Hjälper och anstränger dig bara för att hjälpa oss andra. Kudos och applåd till dig från mig.

        • Det är så roligt att hjälpa andra tycker jag! Det är det jag finner mest meningsfullt i livet faktiskt (bortsett från familj och sådant som ju handlar om att hjälpas åt). Jag lägger upp de rabatter som jag själv vill veta om. Det finns alltid många många rabatter men jag skriver om det som jag tror att många kan utnyttja.

          Kudos förresten. Fattar ju vad det betyder men har i princip bara hört det från dig. Finns ju på engelska men är det så du använder det eller är det dialektalt?

          • Lydia said:

            Inte ett svenskt ord öht vad jag vet. Jag använde det som det engelska bara för att jag gillar det och inte riktigt hittat någon bra motsvarighet på svenska ännu.

Kommentera

