Now Foods, Solutions, Certified Organic, Jojoba Oil

Nu finns Now Foods ekologiska jojobaolja i lager hos iHerb! Köp på er så att ni har nu när det är brist på jojoba. Det har jag gjort som ni vet. Den kostar $9.16= knappt 59 kr vilket är nästan halva priset mot den billigaste man hittar i Sverige.

Alla borde ha jojobaolja hemma! För att läsa mer om dess fördelar och egenskaper finns mer här. Läs om  hur jag använder den härhär och här.


Skriv in ”Now Foods, Solutions, Certified Organic, Jojoba Oil, 4 fl oz (118 ml)” i sökrutan så kommer ni direkt till produkten. Skynda för den lär ta slut snart!!! Om ni förvarar oljan mörkt och gärna svalt håller den i 2-4 år så ni hinner göra åt den.

För er som handlar första gången därifrån, glöm inte er $5 rabatt med koden YUR661.

Alla min guider och iHerb-tips hittar ni här! För att komma direkt till hur man shoppar klicka här och här.

13 comments
  1. Agnes said:

    Jag såg det 🙂 Problemet är bara att jag får mitt studiebidrag den 27e, så det får nog vänta. Är inte hela världen heller om jojobaoljan tar slut denna gången, bara jag får min mandelolja så är jag nöjd och glad! Så, om 2 veckor ska jag göra min första beställning från Iherb. Hihi! Förresten, hur mycket får det väga och hur mycket får det kosta som högst för att det inte ska fastna i tullen? 🙂

  2. Agnes said:

    Tack, då behöver jag inte oroa mig. Paketet väger precis 3,59 lbs och grejerna kostar sammanlagt $40.01 utan första-beställnings-rabatten. Ska se om jag kanske får beställa idag ändå, det kostar ju endå inte så mycket 🙂

    • Känner att jag hetsar lite nu men GÖR’T! Funderade nästan på om jag skulle erbjuda mig att låna ut pengar för jag så gärna vill att du skall gå hem lite go’a grejer haha.

    • Vad tänkte du beställa förresten? Ev. julklappar behöver du inte avslöja om du misstänker att någon läser här.

      • Agnes said:

        Haha, awe! Men det behöver du verkligen inte göra 🙂 Jag har lagt ner massor av grejer, men inga julklappar faktiskt (i know, jag sa ju att jag skulle köpa julklapparna därifrån..). Är nog ingen risk att mina systrar läser detta, jag beställde body lotions från 100% Pure till mina systrar och mamma från Eleven. Men i fortsättningen blir det nog Iherb som gäller när jag ska köpa födelsedagspresenter osv. 🙂

        Jag ska köpa mandelolja, jojobaolja, hundschampo från Aubrey Organics, läppbalsam med citron från Hurraw, tvål med kokos & papaya från Nubian Heritage, tvål med getmjölk och chai från Nubian Heritage och body lotion och duschkräm från Organic Indulgence med doft av päron och fikon (favoriten!). Men den ena tvålen är mammas, likaså hundschampot 🙂

        • Mums! Fina grejer. Synd att Nubian Heritages flytande de tvålar innehåller cocamidopropyl betaine bara men du kanske inte är så noga med det som jag? Eller beställde du de fasta? De innehåller ju riktigt bra saker!!

          OI har jag länge velat testa mer från. Har en handtvål o den var bra!

          Skönt för vovven med Aubrey!!

          • Agnes said:

            Jag beställde de fasta tvålarna. De innehåller väl inget konstigt? Blev lite orolig nu! Har faktiskt ingen koll på just cocamidopropyl betaine.

            Lotionen kan jag verkligen rekommendera!

            Ja, bara det bästa duger till dom små!

            Såg dock nu att jag gjort en riktig miss, jag beställde nämligen en duschkräm från Love the planet hos Eleven ”för att den var billig” (inte jämfört med Iherb, attans!) och nu såg jag att den innehåller både ett och annat. Mipa laureth sulfat och phenoxyethanol bla. Mailade Eleven och hoppas SÅ att dom kan ta bort den från ordern! Hoppas att dom inte hunnit skicka den än!

            • Nejdå, jättefin INCI på de fasta tvålarna! Skrivit lite om cocamidopropyl betaine i en kommentar för ett tag sedan.

              https://ingridbbeautiful.wordpress.com/2011/11/01/paket-igen/ – Såhär skrev jag:

              ”Cocoamidopropyl betain är vanligt och alla reagerar inte på det. Mádras schampo innehåller det och det gillar ju både Hannah och Jenny. Det beror på hur noga man vill vara. Så länge man inte reagerar på ämnet så är det väl ok. Min filosofi är mer att jag försöker vara så ren jag hinner och kan. Det hjälper mig också att sålla bland produkter eftersom det ändå finns så mycket att välja på. På skindeep står det såhär om ämnet:

              ”Cocamidopropyl betaine is a synthetic surfactant; it has been associated with irritation and allergic contact dermatitis, reactions that could be due to the ingredient itself or to impurities present in it, such as 3-dimethylaminopropylamine.”
              Problemet tror jag mest är de föroreningar som kan finnas kvar från framställningen.”

              De kan de säkert ordna på Eleven. När beställde du? Har också gjort sådana missar.

              • Agnes said:

                Vad bra. Tänkte väll det! Har du testat någon av dom själv?

                Jag minns faktiskt inte, någon gång på eftermiddagen. Hoppas det!

                Haha, typiskt också. Jag beställde ju även Mádaras schampo. Men jag tror inte att jag reagerar på det ämnet, jag är inte så känslig av mig 🙂

              • Har inte testat. Använder inte så mycket fast tvål, lite synd eftersom de finns så många fina. Mamma och pappa och även mormor har alltid fast tvål så jag köper en del till dem. Får kanske testa dessa nästa gång 🙂

                Tror inte att eleven plockar och packar ordrar på helgen men inte säker. Det löser sig nog. Annars får du väl ge bort den till någon som inte bryr sig om naturligt som säkert blir jätteglad.

                Mádaras schampo skall ju vara jättebra. Det är ju inte lätt att hitta tillräckligt bra schampo så då behöver man ju inte vara petnoga. Har en liten duschtvål med cocomidopropyl hydroxysultaine som är väldigt likt CPB och reagerar inte på den heller. Försöker undvika det mest för att det inte är helt rent. Denna tvålen är det: http://www.iherb.com/Hugo-Naturals-Vanilla-Sweet-Orange-Shower-Gel-2-oz-60-ml/17089?at=0
                På iherb stod inget om cocomidopropyl hydroxysultaine men på baksidan av flaskan var INCI annorlunda. Watch out!

  3. Agnes said:

    Min syster sa att jag får låna pengar av henne, så nu är det problemet löst! 🙂

  4. Agnes said:

    Okej, ska berätta vad jag tycker så fort jag fått hem dom! 🙂

    Jag är inte säker, finns ju de som jobbar på lördagar. Det står också att de försöker skicka paketen så att man har dom dagen efter. Får väl trösta mig med att det inte är lika ”hemskt” med Phenoxyethanol i en duschtvål, som man ändå sköljer av sig, än i en kräm som man smörjer i sig med.

    Precis! Sen är jag inte särskilt känslig i hårbotten heller, så det kommer säkert gå bra. Samma sak här, är ju inte hela världen eftersom att man ändå sköljer av schampot 🙂

Kommentera

