Gör egen skalpskrubb

Dermanord/Maria Åkerberg har en skalpskrubb som jag länge velat prova. Tänkte testa att göra egen skrubb först för att se om det är något för mig. Samma tjej som gjort videon jag tipsade om här har också gjort en video där hon gör egen hårbottensskubb. Inte så stor skillnad mot en vanlig sockerskrubb man gör hemma men lite inspiration är ju aldrig fel.

Har inte testat än men återkommer såklart när jag gjort det!

Nästa gång tänkte jag blanda min ricinolja med socker och askorbinsyra och skrubba lite. Borde fungera!

Använder ni någon slags hårbottensskrubb?

3 comments
  1. kontakt said:

    Är hårbottensskrubb nåt som förekommer enbart i balsamtvättarkretsar eller även mer mainstream?

    Jag använder en plastborste vid namn Tangle Teazer. Borstar med vanligt balsam i tvätten.

    • Mainstream är det nog inte än men det är inte bara CO-kretsar man använder det. Tjejen på filmen är inte en CO-are.

Kommentera

