London

Nästa vecka skall jag till London och vill såklart kolla naturkosmetik. Som alltid när jag är utomlands vill jag köpa saker som är billigare i respektive land eller saker som inte går att få tag på i Sverige eller beställa hit. Gillar budgetshopping men det kommer inte bli lika galet som Berlinshoppingen.

Waitrose logoLäste hos Hannah att matvarukedjan Waitrose har en bra organic-avdelning. Finns flera butiker och jag tänkte ta mig till Waitrose Kensington eftersom den ligger bra till. Någon som vet vilken som är bäst?

Wholefoods skall också ha mycket naturkosmetik. Tänkte besöka den i Kensington eller Covent Garden. Vet ni vilken som är bäst?

The Organics Pharmacy är jag väldigt nyfiken på! I synnerhet deras makeup, mascaran och foundationen skall vara riktigt bra. De har flera egna butiker och jag tänkte titta på den i Covent Garden eller i Kensington.

Har ni andra förslag på vad man bör kolla in? Jag är mest inne på billiga saker och sådant som inte går att klämma på i Sverige. Inte så sugen på att shoppa Dr Hauschka i London om ni förstår vad jag menar. Tiden tillåter inte det heller. Det är inte heller fel om butikerna ligger nära något bra foto-objekt så att mitt fina resesällskap har något att göra….

Era bästa naturkosmetiktips i London mottages tacksam! 

16 comments
  1. Malin said:

    Kul med en resa!🙂 Hoppas du får skoj.
    The Organic Pharmacy är ju en av mina favoriter, men har faktiskt inte kollat in deras smink utan bara hudvårdsprodukter…

    • Allt de gör verkar vara bra. Inte i behov av så mycket hudvård nu så jag håller mig där. Inte för att jag ”behöver” något smink men det är svårare att hittat riktigt bra.

      Vilken av butikerna brukar du gå till?

      • Malin said:

        Vet inte om jag förstår frågan? Om du tänker på Londonbutikerna har jag inte varit i någon, men jag har varit och besökt Organic shop i Köpenhamn och Sundloef Stockholm.

        • Menade av Londonbutkerna 🙂 Tror att den i Covent Garden får sig ett besök av mig.

  2. När jag och syrran var i London tidigare i år shoppade hon loss The Organic Pharmacy. Dyrt som satan var det men hon ångrar att hon köpte på sig fler produkter för hon diggar dem verkligen. Ett par av dem har hon redan recenserat. Vi var i Kensington-butiken och fick fantastiskt bra service. Deras smink såg onekligen lockande ut så du ska nog lyckas hitta något. /N

  3. Michaela said:

    Jag har Organic Pharmacys mascara, den är riktigt bra, men svider väldigt i ögonen på mig.
    Har hört gott om deras andra produkter, t.ex. morotsrengöringen.

    • Synd att den svider! Hur upplever du borsten? Gillar normalt inte plastpiggar….

      Fresta mig inte med en till rengöring haha😉 Foundation, rengöring och mascara är mina laster just nu.

      • Michaela said:

        Hm, jag tycker faktiskt borsten är helt OK! Är nog den första mascaran med plastpiggar som jag har testat, så jag kan inte jämföra direkt, men det blir fina fransar i alla fall…dock kladdar det väldigt, så man får ha tops beredd. Och jag har slutat att måla långt in på undersidan av ögonfransen, för att undvika att ofrivilligt börja gråta…
        Trots dettaa så blir det verkligen ett bra och intensivt och nattsvart resultat. Antagligen den mascara jag testat som är mest lik en konventionell. Naturligt snygg-Hannah gav den högt betyg!

        • Låter som att den får följa med hem. Hua nu är jag snart ganska mycket fattigare.

  4. Malin said:

    Rengöringen är min favorit och superbra nu på vintern eftersom den djuprengör utan att torka ut. Om du tror att du faller för frestelsen så passa på och handla billigare i London. Går ju också och beställa den från Danmark om man vill. Jag har tänkt och testa från selfcareshop, men det jag ville ha var restat….

    • Eftersom jag flyger med ryanair har jag inget incheckat bagage. Ev checkar jag in en väska på vägen hem. I så fall köper jag gärna med mig saker till dig om det blir billigare. Vore det något?

  5. Malin said:

    Hej!
    Missade att du svarat på det här!
    Verkligen supergulligt att du erbjuder dig!🙂
    Men jag köpte just en kräm från Pai som verkar fungera bra tills de får in Double rose ultra krämen jag vill ha.
    Jag använder den inte varje dag, men den är superbra när det är torrt i luften. Den verkar bita på hur torr hud som helst så behöver den tills det blir minusgrader.
    En viss energisk vovve brukar övertala sin matte att man ska ut och promenera länge trots att termometern visar 25 minus…😉

    • Checkade inte in någon väska så du missade inget hehe. Alltid kul att hjälpa till om man kan.

      Sniffade lite på Pai nu i London och de verkar ha fina saker. Vilken har du?

      Tittade på Double Rose nu på deras hemsida. Jäklar vilket pris men fin INCI. Kan tänka mig att den fungerar bra!

      Hehe, vovvar som drar ut en är väl både bra och dåligt. Den obligatoriska frågan från en allergisk hundälskare som mig är; Vad är det för ras och vad heter vovven?

  6. Malin said:

    Jag köpte rengöringen från Pai som ska vara för alla hudtyper och krämen för torr hy. Blir recension så småningom, men verkar bara så här långt.

    Jo, priset på Organic Pharmacy är lite jobbigt, dessvärre märker man sån skillnad mot andra krämer att det är svårt att motstå…

    Jobbigt att vara allergisk om man är förtjust i hundar. Hur illa är det? Kan du umgås med hundar utan medicin?
    Min ”lilla” älskling är en Rhodesian Ridgeback som heter Zanto. Superenergisk utomhus, men en riktigt gosegris inomhus i soffan. Han ligger just nu och iaktar mig i väntan på morgonpromenaden eller ska jag säga ”hopp-skutt-och-spring-rundan”!😉

  7. Malin said:

    Tur att man bor omgiven av skog och öppna fält på landet så han kan springa runt utan att jag behöver springa också…😉 Även om han är väldigt lydig så skulle jag inte våga släppa honom där det var trafik.

Kommentera

