Bra handtvål från Organic Indulgence

Har dragit av etiketten på min flaska- mycket snyggare men inte så illustrativt för er

Organic Indulgence, Foaming Hand Wash, Sweet Cherry & Almond, (236 ml) köpte jag på iHerb. Finns i andra dofter här.

Organic Indulgence gör fina produkter med felfritt innehåll till skillnad från systerföretaget Deep Steep som i och för sig gör en toppenbra fotkräm och fina bodybutters men har Cocamidopropyl betaine i sin tvålar.Synd!

Förpackningen är en pumpflaska som gör skum av den tynnflytande tvålen. För det mesta praktiskt men i början lite svårt att pumpa lagom mycket.  Dryg när man lärt sig at dosera. Händerna blir rena men inte alls uttorkade. Är sällan särskilt smutsig men kan tänka mig att den inte biter på väldigt kladdiga händer. Fungera också utmärkt i duschen!

Det enda som göra att den inte är en fullpoängare för mig är doften. Det luktar lite för mycket såpa och mandelmassa. Vill gärna testa White Nectarine & Orange Blossom men den finns inte på iHerb, kanske blir Orchard Pear & Fig istället.

Bäst: Mild och effektiv.

Sämst: Pumpen är lite svår i början. Doften.

INCI: Organic aloe barbadensis leaf extract, organic euterpe oleracea (acai) fruit extract, organic lycium barbarum (goji berry) fruit extract, organic yang mei (yumberry) fruit extract, wildcrafted (maqui) fruit extract, coco glucoside, glycerin, aroma (organic and wild crafted essential oils), citric acid, potassium sorbate.

6 comments
  1. emmi said:

    Är det en stark doft? Funderar på att köpa badskummet i lavender & plumeria men vill inte ha en för stark doft. Har du testat något mer från Organic Indulgance?

  2. Jag har testat en variant från Natures Paradise som Rosella tipsade om men jag missade det där med den speciella pumpen och hällde över den i min egen fina tvålpump. Resultatet: man riskerar att duscha sig själv med tvål varje gång man tvättar händerna då tvålen är så lättflytande. Kan du rekommendera någon annan handtvål från iHerb där tvålen inte blir till skum för jag vill ju kunna använda min egen tvålpump? /N

  3. Annette said:

    Kollar på Deep Steep och det är inte cocoam. prop.bet. i varken handtvål, dusch eller badbubbel -???

Kommentera

