Leta omdömen

Som ni vet handlar jag mycket från utlandet och då ibland ganska okända produkter. För mig är det viktigt att göra bra eftersforskningar om produkten är något att ha. Gillar inte att köpa grisen i säcken eller att göra fatala felköp.

På iHerb finns ju en jättebra funktion där kunderna resencerar varje produkt. Skall man handla från andra ställen som inte har en sådan funktion brukar jag leta efter omdömen på andra ställen.

Tester

Tyska produkter som Lavera, Dr Hauschka, Santé, Alverde och Alterra brukar jag läsa om på Pinkmelon. En tysk sida som följdaktligen är på tyska. Jag förstår helt okej men använder även google translate.

home

Makeupalley har massor av recensioner av många internationella märken, t ex 100% Pure och Nvey Eco. Här måste man vara medlem för att ta del av allt. Medlemsskapet är graits och helt utan förpliktelse.

Ciao.de har också en hel del naturkosmetikrecensioner men även dessa på tyska. Tyskland är ju naturkosmetiksen förlovade land. Kan vara lite knepigt att hitta rätt ibland men det ger sig.

Annars gäller det att googla, googla och googla. Man kan hitta det mesta om man använder citationstecken och lite fantasi.

Happy reading and shopping!

1 comment

Kommentera

