Loveko

 Loveko.se - Ekologisk Hudvård & Naturlig Hudvård, ebutiken.nu

En webbshop som jag länge varit nyfiken på är Loveko. Sortimentet är fantastiskt och noga utvalt. Här behöver man inte kolla INCI! Loveko har valt att sälja produkter som får det att vattnas i munnen då inspirationen kommer från mat och godis. Det märks!

De säljer också den hyllade eko-tandborsten. Har inte testat den än eftersom jag är har svårt för trä, ryser av att slicka på glasspinnar t ex. Är den däremot helt blank och man inte känner någon trästruktur lär det fungera.

Missa inte heller fyndhörnan där man kan hitta många godbitar!

Vill ni köpa naturkosmetik med inspration av godis som man inte behöver lusläsa INCI på är Loveko perfekt!

Det finns många fler fina webbshoppar, kolla i länklistan till höger.

8 comments
  1. emmi said:

    Loveko är verkligen en underbar butik. Både vad gäller sortiment, design och inte minst kundbemötande. Väldigt trevliga, hjälpsamma och givmilda. Jag har ekotandborsten och tänker fortsätta med det, tänderna blir så rena! Andra favoriter är Lulus chocolate butter som jag använder till både torr hud och knastriga toppar! Organic essence kroppssmör är otroligt återfuktande och mumma för torr vinterhud.
    Jag såg även att Loveko hade naturliga eko-tuggummin som jag väldigt gärna vill prova.

    Jag shoppar mest från iherb men för de där extra godbitarna är Loveko perfekt! 🙂

  2. Kul att du gillar att handla därifrån! Jag är ju också iHerb-fan som du vet!

    Känner man av att tandborsten är av av trä på något sätt?

    Förresten hann jag inte skicka balsamet innan jag åkte iväg till London. Kommer hem på tors så då skickar jag iväg det!

  3. Agnes said:

    Jag är jättenöjd med produkterna från Loveko, det är verkligen en riktig gottebutik! Tycker att det är så kul att se deras sortiment bli större och större 🙂 Dock såg jag att ögonskuggspaletten från Lotus innehåller silikon, hur ser du på det? Skulle du köpa den endå? 🙂

    • Skulle inte köpa något med silicon i. Har sett att det (Dimethicone) står på kompaktfoundationen och därför valt bort den. Hittar ingen INCI på foundationen utan silikon men med Jennys svar så verkar det ju som att Lotus gett fel INCI. Hmm, ögonskuggan och rouget är rent i alla fall.

  4. emmi said:

    Tandborsten är väldigt len och hård, jag tänker inte på att den är av bambu när jag använder den. Det stör inte menar jag. Men å andra sidan käkar jag gärna julgröt med träslev så…. 🙂

    Ser fram emot att tvätta håret i helgen då! 😀 Ha det bäst i London

    • Skall nog testa den ändå så får sambon ta den om jag inte gillar den.

      Har ett prov på GPB balsamet också som jag skickar med!

  5. Jenny J said:

    Tack så mycket alla finingar för era varma ord inte minst inlägg! Det värmer inför julens alla bravader.

    Tusen tack Agnes för påpekningen med silicon och det finns inget silicon inuti, dock stod det på den svenska grossisten för detta märke, vilket även lades in i våran ingrediens bank Jag har nu kollat upp både på förpakning och självaste lotus pure cosmetic (eftyersom de var dem jag talade med först då jag fick nys omdetta underbara märke) de bekräftar att de absolut inte använder detta och vilket heller inte finns med på förpakningen, ber om ursäkt för förvirrandet oh har nu lagt in det korrekta.

    Ha det glittrande och med värme
    Jenny Jahn
    Loveko.se

    • Skönt att få det utrett. Märkligt att det blivit så fel. Som sagt så hittar jag inget annat än att det är silikon i foundationen men den säljer ju å andra sidan inte ni.

      Det var så lite, jag skriver ju precis vad jag tycker så du har helt enkelt gjort ett bra jobb! 🙂

      Kul att du läser och kommenterar bloggen förresten!

Kommentera

