Naturkosmetik till minipris

Det finns ju så många fina märken i den övre prisklassen. Steget från att köpa sitt schampo i mataffären till att köpa allt naturligt är stort. Jag älskar både lyxigare saker och fynd. I Sverige är fyndmöjligheterna begränsade, i Tyskland, från utländska webbshoppar och på iHerb är de oändligt.

Det går att handal realtivt billig naturkosmetik även i Sverige. Man får inte tag på lika billigt som det billigaste i mataffären men det går att komma undan utan att bli ruinerad.

Ännu billigare blir det om man använder matoljor och andra livsmedel till hudvård. Har skrivit en hel del tips i bloggen. Titta under kategorin Hemkok så hittar ni en del.

Enklast är att handla så mycket som möjligt på ett ställe så slipper man dessutom onödig fraktkostnad.

Bodystore har en hel del naturkosmetik till bra pris.

Urtekram har fina bodylotions som många gillar. Finns flera dofter att välja på till bra pris. Allt som löddrar från Urtekram innehåller tensider som jag inte rekommenderar men övriga sortimentet är bra.

Ett annat bra märke är I+M Naturkosmetik. Alla produkter är helt rena. Osäker på hur bra deras schampon är men INCI är som sagt bra. Hudvården skall vara bra.

Weleda har prisvärda produkter med mycket hög kvalitet. Deras duschkrämer älskar jag! Ansiktsvården går heller inte av för hackor.

De säljer också oljor m m från Crearome som ni säkert märkt att jag gillar.

MIssa inte studentrabatten om ni är studenter!

Fri frakt över 500 kr, annars 29 kr.

Ren Skönhet

Ren skönhet har både lyxiga och prisvärda märken.

Spana in Logonas schampon, jag och många fler gillar dem.

Lavera är ett märke som ligger mig varmt om hjärtat allt de gör är bra i princip förutom de löddrande då de innehåller Sodium Coco Sulphate. I övrigt är INCI bra.

Santé gör också bra saker men även vissa av deras produkter innehåller Sodium Coco Sulphate.

Eco Cosmetics gör väldigt billiga produkter. Har inte testat men de flesta håller hög kvalitet.

Benecos är relaivt nytt på den svenska marknanden och gör löjligt billigt smink. INCI är inte alltid top of the line men har hört att det skall vara helt okej produkter.

Även ren skönhet säljer I+M Naturkosmetik.

Frakten är endast 29!

Simply Pure och Softskin har liknande sortiment. Titta även där!

eleven.se

Även eleven.se ger en del fyndmöjligheter.

Svenska Salviderm Naturligtvis finns där som gör mycket bra saker.

ICARE finns här. Håll ögonen öppna för Sodium Cooc Sulphate bara.

MÁDARA är faktiskt mer prisvärt än man kanske tror. Schampot skall vara riktigt bra men jag avstår då det innehåller Cocamidopropyl Betaine.

Naturderm Botanics har flera fina produkter som jag ännu inte testat men de ser lovande ut.

Fraktfritt över 600 kr, annars 49 kr i frakt.

För att få tag på ännu billigare naturkosmetik, kolla mina utlandsshoppinggudier och botanisera i skafferiet såklart!

6 comments
  1. Elena said:

    Wow, vilken ambition att guida oss till bra webbshopar; stort tack!

    • Det finns så många fina webbshoppar att det är svårt att veta vilken man skall välja. Vet att många tycker att det är dyrt med naturligt men inte vill handla billigare från utlandet så jag hoppas att detta kan hjälpa dem! Jag älskar att shoppa på nätet och hitta nya saker på det sättet och samtidigt till bättre pris. Dessutom är det så kul att få paket!

      Vill du ha ha hjälp med något särskilt som du tror att jag kan hjälpa till med får du hojta till. Tänkte faktiskt lägga upp ett ”forum” om det också.

  2. Maria said:

    Tack! För oss som inte orkar sätta oss in i alla innehållsförteckningar! Tack så jättemycket! Funderade på Logonas schampo så sent som igår, men orkade inte traggla mig igenom INCI. Många har ju hyllat Mandara men jag har varit tveksam till lukten som vissa beskriver som stark. Nu fick jag mer att tänka på.
    Tack för bra blogg!

    • Det var så lite så. Du kan inte ana hur glad jag blir över att du tycker om tipsen och också delar med dig av dina åsikter. Jag gör ju ganska många guider men får sällan kommentarer på dem. Förmodligen för att den typen av inlägg inte inbjuder till det.

      Om du är ute efter schampo tycker jag att du skall testa Logonas.

      Mádras produkter är fina men de doftar speciellt. Tråkigt med cocamidopropyl betaine också.

      Om du är ute efter några andra produkter kan du fråga i kommentarsfältet eller maila mig. Ingen fråga är för liten eller för stor. Kollar gärna INCI också.

Kommentera

