Bra igen Naturligtvis

Salviderm Naturligtvis Handkräm

Det svenska märket Salviderm Naturligtvis fortsätter att imponera med välkomponerad naturkosmetik. Finns på ICA Maxi och vissa andra ICA-butiker och i webbshoppar här och här.

Handkrämer kan man inte få för många av och den här platsar fint i samlingen särskilt eftersom förpackningen är så fin och stilren. Till och med jag låter den stå framme vilket är ett väldigt gott betyg från mig.

Själva krämen är också väldigt tilltalande, fin gul färg och mjuk örtig doft. Konsistens är något för tunn i mitt tycke vilket också gör att det lätt kommer ut för mycket ur tuben. Ofta blir händerna lite glansiga när man får för mycket. Med rätt mängd går den in snabbt och mjukgör riktigt bra! Tycker inte att den återfuktar naglar och nagelband så bra som t ex Laveras men klart godkänt. Inte den kraftigaste handkrämen testat men utmärkt under dagen eller efter handtvätt.

Bäst: Mjukgör och gör huden len.

Sämst: Att det lätt kommer ut för mycket.

INCI: Aqua(1), Glycerine(1), CanolalOil(1), Helianthus AnnuuslOil(2), Simmondsia chinensisioil(2), CetearylOlivate(1),iCalendula Officinails Extract(2),iButyrospermum parkii oil(2),iCetyl Palmitate(1), SorbitaniPalmitate(1), Sorbitan Olivate(1),iArachidyl alcohol(1), Behenylialcohol(1), Arachidyl glucoside(1),iTocopherol(1), Sodium Dehydoracetate,iLactic Acid, PotassiumiSorbate, Fragrance(2)(Essential Oils),lCitronellol, Geraniol, Limonene,lLinalool.

(1) Från naturlig råvara.
(2) Ekologisk.

Ursäkta tråkig bild…

7 comments
  1. Emilia Olsson said:

    Håller med om denna handkräm! Är dock en favorit med tanke på det låga priset, mitt eksem i handflatan har blivit lite bättre sedan jag började med denna. Är på min andra tub nu!

  2. Lydia said:

    Jag ska också ge mitt omdöme 🙂

    Jag köpte Salviderm Naturligtvis’ handkräm för några veckor sen, men den luktar så otroligt starkt och citronigt att jag nästan får stickningar i näsan och tårade ögon. Dessutom lämnar den en väldigt klibbig yta på huden som inte går bort förrän man tvättat av den (vilket jag till slut gör när jag inte står ut längre). Jag har den på skrivbordet på mitt jobb, men eftersom den luktar så starkt får jag nästan be om ursäkt till mina kollegor efter att jag använt den eftersom den sprider sin starka doft i hela rummet. Jättesynd, jag vill verkligen gilla deras produkter men handkrämen kommer jag aldrig köpa igen.

    • Trist! Jag upplevde inte mitt ex så men det är säkert olika batcher också eller om de har ändrat lite i formulan. Du kanske vill höra av dig till Naturligtvis med synpunkterna.

      • Lydia said:

        Ptja, kanske. Eller så läser dom här 🙂

Kommentera

