Naturkosmetik fraktfritt hos Nelly.com

Nelly.com växer hela tiden, de har numera en ganska stor del med Naturligt och ekologiskt på kosmetikavdelningen. Som vanligt finns det lite allt möjligt i denna kategori, kolla INCI eller håll dig till kända märken. Tyvärr finns inte INCI på Nelly så man får googla fram det.

De har fri frakt t o m 23 december!

Som den ekonimiska (småsnåla) människa jag är väntar jag alltid till det kommer något erbjudande eller försöker att komma upp i fri frakt. Trist att betala frakt, i synnerhet hos stora webbshoppar. Tror att många skulle vinna på att antingen ha en symbolisk fraktkostnad eller fri frakt från en ganska låg summa. Man skall ju inte göra fler småordrar i onödan så helt fritt är väl inte ultimat för effektiviteten.

Här kommer några fina varumärken som finns hos Nelly:

Här finns jättarna Dr Hauschka och Weleda. Säker och bra naturkosmetik! Två av Dr Hauschkas julaskar finns.

Det numera välkända REN som gör fina produkter men tyvärr innehåller phenoxyethanol. Det gör tyvärr även Cowshed men deras saker skall i övrigt vara bra. Omtalade Moyana Corigan innehåller samma konservering men man kan inte annat än bli sugen med alla dessa dofter, se upp då vissa är syntetiska.

Här finns också det hyllade Mádara och IDUN. Det finns mycket fin mineralmakeup, Lily Lolo, Everyday Minerals och Wet n’ Wild. Smashits flytande kan man också klicka hem härifrån. Vill man inte köpa Eco Tools på iHerb finns en hel del här.

Funderar själv på att klicka hem ett läppbalsam från Fruit Gorilla & Friends. Det finns också läppgodis i form av Crazy Rumors.

För kropp och ansikte finns också Bulldog (phenoxyethanol även här) och fantastiska Salviderm Naturligtvis.

Vill speciellt tipsa om Wet n’ Wilds naturliga puder som jag efter mycket om och men kommit fram till är helt rent. Har det i handväskan jämt och det är väldigt bra att bättra på med under dagen. Mattar ner och ger en del täckning.

Har länge varit sugen på att prova Care Candle och nu kanske jag gör slag i saken. Har någon provat deras ljus?

Qua Organics är helt nytt för mig. Kollade snabbt på INCI och det ser bra ut. Någon som testat?

Det finns fler varumärken men var noga med innehållet om ni vill vara säkra på att klicka hem äkta naturkosmetik.

Missa inte att alla med studentkort alltid har 10% rabatt på Nelly!

8 comments
  1. Jag köpte ett Care Candle i doften French Delight (tror jag det hette) som present och det doftade förbaskat gott minns jag.

    Qua Organic ser ju himla trevliga ut, måste jag spana vidare på.

  2. Agnes said:

    Pudret från Wet n’ Wild blev jag nyfiken på!🙂

    • Tycker att det är superbra! Är man ute efter ett något täckande puder att ha med i väskan är detta perfekt. Väldigt billig liten ask i papper, den har jag plastat in och det fungerar ok.

Kommentera

