Trendspaning från London

På flera ställen, bl a creddig American Apperal, fanns Dr Bronner’s Magic Soaps. Anrika varuhuset Liberty hade en jättestor hylla med bara Dr Bronner’s.

Har testat lite av Baby Mild som egentligen var till min bror. Tyckte att den var jätteskönt men ger en lite tvåligt glatt känsla precis efter, så som när man använder hårdtvål. På underbara Whole Foods på Kensington Highstreet i London köpte jag  Peppermint och Rose i 59 ml flaskor. Även denna gång känner jag den där tvåliga känslan. Det är inget negativt men lite annorlunda när man är van dig vanlig flytande tvål.

Dessa tvålar verkar helt klart vara väldigt användbara. De går såklart att använda som duschkräm men också som schampo. Pepparmints tvålen skall min sambo få använda istället för den förhatliga Dubbelduschen. Läste att en som använde pepparmint-varianten att borsta tänderna med, inte testat just det än.

Tvålarna är dessutom Fairtrade och är även certifierad enligt USDA National Organic Program. De har också fler saker än bara tvål som också ser fina ut men de har inte fått lika mycket uppmärksamhet.

Gillar att tvålarna görs enligt gamla traditioner och det kan man läsa mer om här. Tycker också att de beskriver det bra på hemsidan:

Dr. Bronner’s Magic Soaps are synonymous with Old-World quality and time-honored simplicity

Jag köper mina tvålar från iHerb såklart men vissa finns i svenska webbshoppen Bekkas. Finns också att köpa hos LoveLula.

2 comments

Kommentera

