Rabatt hos Sidenselma igen

Ännu en gång är det 10% rabatt+fraktfritt på hela sortimentet! Erbjudandet gäller på order över 500 kr t o m 6 dec. Gäller endast på internet.  


Förra gången det var 10% gjorde jag en ganska rejäl beställning som dök upp efter några få dagar.

Det här köpte jag:

Sidentunika, veckad, svart. – Kommer att stryka ut. Tog två storlekar större än normalt för lös passform

Sidenkofta, svart. – Perfekt resekofta eller över festklänningen. Lätt som en fjäder- ett måste i varje koftomans garderob. Kort i passformen så jag tog två storlekar större.

Blusliv, kort ärm- naturvit. – Har redan en som jag använder nästan varje dag. Något kort modell så ta hellre en för stor än för liten. Går in under allt.

Blusliv 3/4 ärm, tjock kvalité. – Något kort och större storlek för passform även här.

Nattlinne, 3/4 ärm blusliv, svart. – Använder som klänning med sidentights under. Väl hög slits för att ha med tunna strumpbyxor eller barbent men fungerar bra med tjockare strumpbyxor. Når strax ovanför käet på Ingrid 160 cm. Tjock härlig kvalité och fin rigning.

Örngott i sandtvättat siden, vit. – Fantastiskt skönt att sova på. Har redan ett men skönt med ett extra är man inte hinner tvätta. Alla borde sova på sidenörngott.

Damlångkalsong utan mudd, svart. – Kommer att använda som tights. Väldigt stor av någon anledning. Ta hellre en mindre än större.

Trosa,18 cmsidosöm – Trosa, svart – supersköna!

Babymössa i siden, marinblå. – Till presentsamlingen. Vem vill inte bädda in bebisens huvud i finaste silke?

Missa inte chansen att köpa rabatterade sidenunderställ, sköna underkläder till både dam och herr, lena och sköna saker för de små eller silkesvaddstäcke – det är som att bädda in sig i ett perfekt varmt moln!

Läs mer om hur jag använder silke och vilka fördelar det har här!

10 comments
  1. Malin said:

    Jag har örngott därifrån och lite annat smått och gott!🙂 Mysiga saker!🙂

    • Verkligen. Känner att jag tjatar om dem men det är så fantastiskt med siden! Även de som inte problem med huden skulle älska det.

  2. Helen said:

    Ville bara säga att jag verkligen gillar din blogg. Jag antar att eftersom att du är ny har inte tillräkligt många hittat hit än och därför blev du inte nominerad i bloggtävlingen ”En lagom dos grönt”. Jag hade annars gärna röstat på dig för jag tycker om ditt lita annorlunda sätt att blanda recentioner, med husmorstips och information.

    • Tack vad glad jag blir! Kanske hade jag varit nominerad om jag bloggat längre men inget jag räknar med. Är så glad att jag har såpass många fantastiska läsare.

      Har du önskemål på ämnen eller förslag på att göra bloggen ännu bättre är jag bara glad för sådana!

      Lycka till med flytten!

  3. Lotta said:

    Åh, en sidenkofta skulle inte sitta fel! Har sedan tidigare örngott, dambenkläder/mamelucker (använder dem när jag har kjol på vintern, fantastiskt skönt!) och badlakan i siden/viscose från Siden Selma och reselakan i siden från en annan tillverkare. Fantastiska produkter allihop!

    • Den är väldigt tunn och fin. Inte farligt pris heller för den kvalitén. Örngott är ett måste nu sedan jag börjat med det.

      Reselakan och resehanddukar/badlakan minskar ju packningen enormt om man behöver ha med sig det. Alla borde ha! Så smidigt att bädda sedan. Har ofta svårt att sova och brukar då lägga mig på soffan med ett reselakan. Perfa!

      • Lotta said:

        Nej, det är absolut inget överpris på den. Kanske kan bli en julklapp, vem vet🙂
        Ja de är verkligen väldigt smidiga att ha med sig, det är ju nästan så att man får plats med dem i handväskan!

        • Varför inte! Den är ganska kort som sagt så om du vill ha ledig passform beställ större strl.

Kommentera

