Så gott som något

Lady Dahmer bloggar om allt möjligt på ett annorlunda sätt. Intressant i det här sammanhanget är att hon är inbiten no poo:are. Fastnade speciellt för hennes inlägg om hur hon sköter barnen enligt no poo. Jag har inga egna barn än men tycker att det är bra att hänvisa till någon som faktiskt bevisar att det fungerar minst lika bra som våtservetter.

Läs inlägget Babyvård à la No Poo här och alla naturligt-inlägg här.

Papper och olja istället för våtservetter. Fungerar utmärkt på alla åldrar vid t ex de sviter som följer av vinterkräksjuka…

6 comments
  1. Agnes said:

    Vilken rolig och bra blogg! Nu blev jag lite nyfiken på balsammetoden, har du testat det någon gång?

    Gick förresten till Ekofrissan idag och frågade lite och det verkade vara jättebra, hon var jättetrevlig och verkade verkligen kunna sin sak🙂 Hon tillverkar egna produkter (schampo, balsam och stylingprodukter m.m) som hon kokar själv. Ska absolut tona och klippa mitt hår där i fortsättningen! Är även lite nyfiken på hennes schampon och balsam, ska kanske köpa av henne när mina är slut🙂

    • Hon är rolig den kvinnan!

      Inte testat balsammetoden med det verkar bra. Hatar att tvätta håret så det kommer jag nog inte att orka med, massera o greja. Fick nog av ricinoljan haha.

      Vad kul att hon är bra. Inte alla som har en ekofrisör i staden.

    • Jag är inte själv no poo:are, snarare low poo isf. Skall tipsa de som frågar om din grupp.

      Ha det bra!

Kommentera

