Ögonskuggskit hos GreenDiva

Hade tänkt tipsa om det perfekta ögonskuggskitet från Bellápierre till nyårsmaken men de hade strykande åtgång och tog slut direkt hos GreenDiva.se. Två av kiten finns fortfarane i lager för 299 kr istället för 395 kr.

Med skuggorna i Pretty Woman får man en fräsch och naturlig vardagssminkning. Går säkert att ösa på mer pigment för att få mer tryck. Uppdatering: Jenny tipsar bland kommentarerna hur man kan få till en kraftigare sminkning med dessa skuggor.

Purple storm innehåller såklart skuggor som ger en perfekt lila sminkning. Inspireras av Jenny/Rosella/GreenDiva-herself’s look här.

Som den fyndletare jag är kan jag säga att ni inte får tag på dess kit till bättre priser ens från utlandet (om man inte råkar pricka in något extrapris på USA-resan). Passa på!  Frakten är föredömligt nog 10 kr.

Happy shopping!

6 comments
  1. Haha, du har bättre koll på mina sminkningar än jag själv. Den lila sotningen (som jag f.ö. var väldigt nöjd med) hade jag nästan glömt av. Ett tips för mer tryck i mineralskuggor är att använda fuktad pensel. Då sitter de bättre också. Man kan även ta hjälp av primern 🙂

    • Haha! Roligt! Den var himla snygg! Du hamnade väl dessutom hos No More Dirty Looks med den?

      Tror du att det går att få till en brun sotning med tryck med Pretty woman om man använder fuktad pensel?

  2. Svaret på första frågan har du redan läst i andra bloggen antar jag 🙂

    Det beror på hur mörk man vill att sotningen ska vara. Den lila skuggan jag använde blev mörkare och fick mer tryck med den lila gellinern över hela ögonlocket. Tror absolut man kan få till en brun sotning med mer tryck om man fuktar penseln innan, skuggan Cocoa är ju ganska mörk. Vill man ha den mörkare med ännu mer tryck så kan man grunda ögonlocket med en mörkbrun krämskugga eller kajalpenna. Då behöver man oftast inte fukta penseln heller.

Kommentera

