Sätt upp håret med bara håret

Har snöat in på enkla och skonsamma sätt att sätta upp håret. Hittade ett sätt att sätta upp håret utan någonting. Går att göra med hår strax över axlarna eller längre.  Finns flera videos, den här hittad jag först.

Finns fler här och här. Till en början kan det verka omöjligt men jag lärde mig det efter någon timmes övning. Det viktigaste är att tvinna håret åt rätt håller och ta det hår som skall täcka knuten från rätt ställe på huvudet och sedan hitta rätt balsans. Knuten håller helt bra om man gjort rätt, kanske inte för en joggingtur men med hjälp av en hårnål har blir frisyren mer hållbar.

Har man längre hår finns en annan variant. Har bara någon decimeter över axlarna så det fungerar inte på mig. Här finns en bra video.

5 comments
  1. Gabriella said:

    Coolt! När jag var yngre hade jag midjelångt hår. Då brukade jag knyta det mitt uppe på huvudet när det var blött för att ha det ur vägen. (när jag blev äldre klippte jag av allt för att ha det ur vägen haha)

    • Visst är det häftigt. Blir riktigt snyggt också och toppen när man inte har något annat till hands.

      Om man kan knyta det har man riktigt långt hår! Det andra sättet jag länkar till borde funka också, det är ju i princip en stiligare knut.

  2. Hanna M said:

    Jättebra tips! Tack!!

    • Kul att du gillar det! Alltid bra att kunna om man inte har något till hands, dessutom är det riktigt snyggt också. Sätt i några nålar och du har en hållbar, snygg och enkel uppsättning.

Kommentera

