Fin tvål men något sträv tvål från Nature’s Paradise

Nature’s Paradise, Body Organic, Hand Wash, Coconut (236 ml), köpt på iHerb för $8. Hittar ingen svenska webbshop som säljer handtvålarna men clearlife.se har de snarlika duschtvålarna.

Den här köpte jag för att ha som handtvål men den hamnade ganska snabbt i duschen. Dels för att den luktar så härligt att man gärna vill duscha med den underbara koks-kola-doftens sällskap och dels för att den ger en sträv känsla efter handtvätt precis som med Dr Bronner’s. Detta beror på att dessa tvålar just innehåller äkta tvål. Det är inget negativt, snarare tvärtom men jag är inte helt van vid det. På händerna känner jag av det men inte på kroppen.

Både händer och kropp blir rena och fina. Inte det minsta uttorkade, strävheten är bara en känsla.

Praktisk pump men jag gillar inte utseendet alls så jag fyllde rask över till en likadan fast helvit flaska från Organics Indulgence. Gick lika bra! Skummet är fluffigt och lättdoserat i båda flaskorna. Tvålen är nästan lika flytande som vatten så man måste nog ha den i flaska av den här typen.

Kommer att köpa denna igen. Nästa gång blir det i doften Vanilla Sugar! Kanske hamnar den i duschen då med.  Nature’s Pradise säljer också stora flaskor med duschtvål, ingredienserna är nästan desamma men i duschtvålen ingår också äppelcidervinäger och solrosolja. Kanske blir det en sådan när jag bestämt vilken doft som är godast.

Ingredienser: Organic Green Tea, Organic Coconut Oil Soap (water,coconut oil, potassium hydroxide*-processing aid), Organic Coconut Extract.

Värt att läsa här om ni undrar över framställing av tvål.

3 comments
  1. sofie said:

    Jag har fått för mig att fasta tvålar är drygare än pumptvålar. Är det så?
    Sen har jag även fått för mig att pumptvålar är mer hygieniska så det är lite moment 22 över det hela. 😉

    • Vet inte, det beror nog på tvålarna i fråga men generellt är det min upplevelse också. Fasta tar ju mindre plats vid transport också. Gillar inte fast tvål så mycket så det är inte aktuellt.

Kommentera

