Julmys med eterisk olja

Det finns ingenting som kan ändra min sinnesstämning så snabbt som en doft. Nu i juletid är jag galen i Crearomes oljeblandning Julmys! Den innehåller dofter som är typiska för julen. Man kan blanda det själv men jag skulle t ex inte använda kryddnejlika resten av året så för egen del känns det onödigt att köpa på sig sådana.

För den som vill blanda själv innehåller blandningen apelsin, kryddnejlika, cassia kanel, kardemumma och anis. Jag brukar blanda i extra apelsin i min eftersom jag gillar det så mycket, ibland slinker favoriten grapefrukt i också.

Finns i hälsokostaffärer och på nätet, t ex här.

Om man vill riktigt frossa i juldoft kan skrubben som Anna/Hemma hos Fru C skrev om häromdagen passa. Variera receptet med Julmys eller valfria eteriska oljor.

Har ni någon julig favoritdoft?

7 comments
  1. m said:

    Hejhej
    har en fråga om Iherb..
    Hur mycket kan man högst köpa för (inkl frakt) för att slippa extra avgifter?

  2. Helen said:

    Jag gillar Aroma Creativs Harmony, riktigt julhärlig den med.

    • Den verkar väldigt mysig. Låter ännu mer i min smak än julmys faktiskt.Blodapelsin, Kanel, Grapefrukt och Kryddnejlika.

  3. Den lät härlig, den ska jag hålla utkik efter! Och tack för länkningen! 🙂

Kommentera

