Rabatt hos Bäxkrukmakeri

Skrev ju om min kusins Krukmakeri för ett tag sedan. Om ni uppger Ingrid B Beautiful när ni handlar får ni 10% rabatt!

Kan speciellt tipsa om stora vita temuggar som är ganska nya i sortimentet, de rymmer nästan 0,5 l! Vill man ha en tekopp eller annat efter egna önskemål är det hit ni skall gå. Jag har en mugg med mitt handavtryck, passar mitt grepp precis.

Det är väldigt populärt att köpa fat till olika bemärkelsedagar och antingen rista in en text i botten eller skriva något på framsidan av fatet. Personligare present kan man inte tänka sig.

Just nu finns också pepparkakor i keramik, hårdsmälta men hållbara samt andra juliga föremål.

Sortimentet är brett året om så om man gillar hantverk hittar man garanterat något här. Förvisso är jag part i målet men ändå.

Passa på att gå till Kronhusbodarna ni som bor i närheten av Göteborg, idag sön 11 dec är sista dagen för den trevliga marknaden inne i Kronhuset!

Här hittar ni Bäx Kukmakeri!

5 comments
  1. Lotta said:

    Bra påminnelse! Blir till att gå dit idag innan det tar slut. Ska se om jag hinner kika in hos din kusin också. Min faster är keramiker, det är så kul att kunna ha hennes fina omsorgsfullt tillverkade saker i köksskåpen!

    • Ja om du hinner så är det verkligen en mysig marknad!

      Vad kul att din faster också är det. Arbetar hon med det på heltid? I så fall är det stor chans att de känner till varandra.

  2. Lotta said:

    Japp, jag hann dit en sväng. Det var dock rätt mycket folk på krukmakeriet så det var lite svårt att hinna kolla ordentligt.
    Hon kan inte riktigt försörja sig på det tror jag, eller om hon inte vill, för hon jobbar på ett äldreboende också. Men hon har sin ateljé på Konstepidemien ovanför Linnéplatsen och så säljer hon sina grejer i affären Sintra. Det är en kooperativ affär med flera olika konsthantverkare som hon var med och startade, rekommenderas!
    http://www.sintra.o.se/

    Sintra är med i en julskyltningstävling just nu, och om du vill får du väldigt gärna rösta på dem! Det skulle betyda oerhört mycket för dem att vinna. Gå in på länken nedan och leta upp Sintra i deras galleri, antingen genom att bläddra sig igenom alla bilder eller genom att klicka på foton och gå till albumet Haga. Gilla sedan just deras bild.
    Här hittar du tävlingen:
    https://www.facebook.com/Julskyltning2011

    • Ja det är mycket folk nu! Kul att du hann dit i alla fall.

      Oja Sintra känner jag till! Fina saker.

      Det är inte lätt att försörja sig i den branschen. Som tur är har min kusin haft storbeställare som Vasamuseet i alla år.

  3. Lotta said:

    Jo det är väl så. Min faster är inte så mainstream heller direkt, många av hennes saker sticker ut lite och tilltalar säkert inte alla, även om jag tycker att de är helt fantastiska! Hon går sin egen väg väldigt mycket och gör t.ex. inte alls saker efter kunders önskemål och sådär som du skrev att din kusin gör. Den senaste tiden har också mycket av hennes bruksföremål fått ge vika för mer konstkeramik, det går lite i perioder sådär. Jag får ju en del saker av henne då och då, men önskar att jag hade råd att köpa mer grejer av henne, både för att de är så fina och för att stötta henne.

Kommentera

