Favoriter just nu!

Vissa produkter använder man varje dag och vill inte ens se åt något annat. De här gillar jag extra mycket just nu.

Egyptian Magic- ni har redan läst varför.

Elysambres mascara– håller bra och ger fina fransar. Recension kommer längre fram.

Foundation Neutral 1

Mineralfoundation N1 och W1 från Tikei– en gammal favorit som jag börjat använda i ett tunt lager över flytande foundation istället för puder. Använder inte mineralfoundation för sig själv på vintern då det känns för torrt. Såhär blir perfekt. Slipper vara noga med den flytande och justerar sånt som inte täcktes med mineralfoundation istället. Går lika fort som att använda vanligt puder.

Dermanord/Maria Åkerbergs ansiktsrengöring- min lilla flaska räcker än. Den är så mjuk och skön, torkar inte ut det minsta och löser upp sminket bra.

Hade det inte varit för Nylon 12 i OG:s foundation hade den hamnat här men nu har jag blandade känslor.

Vilka är era favoriter just nu?

Gärna långa listor, så nyfiken!

Bild lånad från tikei.se.

14 comments
  1. Agnes said:

    Är väldigt nyfiken på rengöringen från Dermanord/ Maria Åkerberg! Finns flera återförsäljare här i stan så kanske slår till på en sån lite längre fram! 🙂

    Några produkter som jag uppskattar lite extra mycket just nu är Lulu’s Body Butter och massageoljorna från Sweet Beauty Spa! Testade förresten att tvätta håret med balsam igår och det fungerade till och med bättre än vad jag hade tänkt mig! Kommer absolut fortsätta med det, håret är fortfarande mjukt, rent och luktfritt = perfekt 🙂

    • Det är kul att Dermanord finns på så många ställen att klämma på, är man ju inte van vid. Man kan beställa prover till bra pris på hemsidan också.

      Alla godissaker är härliga! Gillar också Lulu’s men jag är inte lika fast som du är.

      Härligt med balsamtvätten! Hur ofta tvättare du håret? Känner att det är en något för omständig medtod för mig just eftersom jag inte gillar att tvätta håret men jag blir ändå lite sugen. Tvättar håret en gång i veckan ungefär och det håller sig fint. Sliter inte så mycket på det heller mao.

      Det finns ju flera billiga rena balsam på iHerb (såklart). Är man inte rädd för phenoxyethanol i balsam finns ännu fler!

      • Agnes said:

        Tack för tipset! 🙂

        Ja, verkligen! Tycker du inte att den är tillräckligt vårdande? Lulu’s är en av mina favoriter, framförallt för att det luktar så underbart gott! Men samtidigt så har jag en känsla av att det inte vårdar så mycket i längden för på morgonen när jag vaknar får jag liksom ingen wow-känsla. Får du också den känslan?

        Jag tvättar håret varannan dag ungefär men på helgerna brukar jag låta det gå tre dagar emellan. Det var faktiskt inte så omständigt som jag trodde att det skulle vara, är jättenöjd med resultatet verkligen! Ska bli spännande att se hur det funkar i längden 🙂

        • Hmm jag vet inte riktigt. Jag är sällan sådär jättetorr eller så förutom där jag har eksem och där är det inte mycket som biter så jag känner sällan riktigt den där wow-effekten. Typ bara Egytian Magic och Laveras handkräm som ger riktigt det om min hud är i normaltillstånd. Förstår du vad jag menar?

          Skall verkligen bli kul att se hur du trivs med det.

          • Agnes said:

            Okej 🙂 Jag har inte heller jättetorr hud och jag har inte eksem, så min hud är inte så jättekrävande egentligen. Men jag förstår vad du menar, det är ju den där ”wow-känslan” som får en att köpa en produkt om och om igen 🙂 Egyptian Magic är jag nyfiken på, kanske köper en sån när Lulu’s tagit slut! 🙂

            Kul att du tycker det! 🙂

  2. Sofie said:

    Gillar också TiKeis mineralfoundation! 🙂
    Tycker det är kanon att de har så många nyanser.

    Min favvisögonskugga just nu är en nyans i paletten styvmorsviol från Idun och min favvismascara är den bruna från Lotus. Och läppbalsamet som jag förmodligen överanvänder är ett från Ganache for lips (raspberry chocolate). 😀
    Använder sheasmöret från Organic essence i doften grapefrukt. Är sugen på att testa lavender också.

    Blev så ledsen när jag hörde om foundationen från Organic Glam. Du var ju så peppad och glad för den.. Jättetråkigt att man måste gå igenom INCI med ljus och lykta.
    Jag känner lite att hellre en produkt som innehåller ett ämne som det finns mycket forskning kring och som man vet är ganska farligt än ett helt okänt ämne som inte granskats alls.

    • Härlig lista! Så inspirerande!

      Det är verkligen tråkigt med OG-foundationen. Tur att jag fick frågan bland kommentarerna så att jag kollade INCI ordentligt. Undra vad som döljer sig i mascaran, inte kollat än.

      Även om jag inte är puritan känns det tråkigt med syntetiska ämnen i produkterna. Känns bara onödigt. Vi får hoppas på att de lyssnar på oss och ändrar forumlan.

  3. Just nu är jag lite extra förtjust i Laveras Coconut Dream body lotion som doftar så mumsigt, läppbalsam från Melvita som är fantastiskt på torra vinterläppar (såg att du hade köpt det, vad tycker du hittills om det? 🙂 ) och sedan gillar jag också 100% Pures Lip Glaze och mascara väldigt mycket. Det höll jag ju nästan på att glömma, c/o Naturkosmetiks mineralfoundation tycker jag också känns riktigt bra just nu.

    • Åhh den har jag velat ha sedan Ellinor skrev om det.

      Köpte faktiskt ett redan i juni och gillade det mycket så jag kompletterade med ett till.

      Sugen på att testa både 100% mascara och c/o foundation.

      Härligt att höra din favvosar!

  4. Hanna Li said:

    Mina favoriter just nu är Iduns foundation i nyansen Saga, Dr Hauschkas stone colors-palett, manuka-honungen som jag lägger som ansiktsmask nästan varje dag. Och, framför allt:
    För nästan två veckor sedan köpte jag den nya roll-on-deon från Flowers, kostade 119 kr vill jag minnas. Valde doften Dagens Början. Den deon spöar varendaste naturlig deo jag har testat! Nu är det nog individuellt men för mig spelar den i en helt egen division och har inte svikit mig en enda gång sedan jag började med den. Jag är frälst. Helt frälst.

    • Manukahoung låter spännande, inte provat men hört talas om. Varifrån köper du din?

      Vad kul att du hittat en bra deo! Skall nog göra en liknande hemma efter deras ingredienser. Tack för tipset!

  5. Hanna Li said:

    Jag köper Manukahonungen på Life. Umf 15 kommer i mindre förpackning än umf 10, och 15-varianten tror jag att jag betalade 222 kronor för. Jag använder även ”vanlig” svensk honung till hudvård, till masker som jag blandar med andra ingredienser och att tvätta ansiktet med om jag inte har makeup, och sparar manukahonungen att ha som mask i sig, på rengjord hy. Kan sitta med den på mig i en timme per kväll, och upplever att det har lugnat huden i ansiktet.

    Vad har du hört/läst om Manukahonungen?

Kommentera

