Inte nu igen

Mineralsminkshop, den svenska distributören för Bellápierre, har ta 2 betala för 1 just nu. Får stora problem med att kämpa emot min väldokumenterade fyndlust och lika väldokumenterade foundationsug (missbruk).

C M F- Ivory

Älskar mineralfounation men som jag skrev förut är det för torrt för mig på vintern. Denna innehåller Jojobaolja och Lauroyl Lysine som båda är vårdande. Har länge velat ha denna från Bellápierre eller den från Terre ‘Oc. Just nu känns ju valet givet men hallå Ingrid- inte en foundation till! Funderar också om jag skall ha Ultra eller Ivory. Nog för att jag är alabastervit men inte sådär superblek som kronprinsessan Mary eller Nicole Kidman. Nyansen Ultra verkar vara ljusare än den ljusaste nyansen brukar vara hos andra märken. Från Tikei har jag ju inte ljusaste utan näst ljusast vilket passar utmärkt även på vintern. Jag är i och för sig sällan särskilt solbärnd på sommaren heller, får massa små små fräknar istället.

Mineral Lipstick - Ruby

Hand i hand med perfekt porslinshy går perfekta röda läppar. Jag har redan Nvey Ecos i 369 men skulle gärna komplettera med det något ljustare Ruby från Bellápierre. Använder ganska sällan rött läppstift men det är så snyggt tycker jag. Den klassiska hollywoodlooken är en av min favoriter tillsammans med Betty Draper/Grace Kelly-stilen. Gillar både hår och smink men man får såklart göra det modernt. Är också på jakt efter ett läppstift i den här färgen men det har inte varit lätt.

Vad skall jag gör?

10 comments
  1. Gabriella said:

    Det enda som hindrar min fyndlust och mitt foundationmissbruk är att jag även måste äta… och just nu måste jag faktiskt välja! Så jag tycker du ska passa på, speciellt om du nu ändå har funderat på Bellapierres ett tag. Och (rött) läppstift kan en inte ha för många av, det finns ju faktiskt jättemånga nyanser att testa. Skyll på bloggen vet jag! Och på tal om läppstift, kolla den här länken för applikationstips: http://www.youtube.com/watch?v=oPt8orN449g&feature=plcp&context=C36c1cf2UDOEgsToPDskK6mwtv0g03RQdB6TrpGScH

    • Hahahahah! Äta måste man. Har inte kommit till min ekonomiska gräns än utan snarare samvetsgräns.

      Visst kan man inte få för många röda läppstift. Skall nog ha en en rött-läppstift-till-vardags-kampanj! Inte min bästa gren annars…

      Skylla på bloggen är en bra grej. Nu har jag fått korn på 100% pures fasta foundation också, för att inte tala om den flytande från samma märke. Å andra sidan håller de fasta länge länge!

      Hon är superbra Lisa Eldrige! Inte sett just den videon så tack!!!

  2. Kristin said:

    Jag tog tillfället i akt och beställde både ultra och ivory. Sant är att ivory är väldigt ljus men jag tycker att ultra är ganska gul så jag kör på ivory nu i mörkaste vintertider. Duttar på lite ljus blush så jag får rosor på kinderna, funkar kanon🙂.
    Tänkte ta tillfället i akt och fråga dig kort om pudret fr Wet ‘n’ wild, ska beställa men har svårt att se nyanserna på skärmen, det står mellan natural och bare, jag vill ha ett som är så translucent/ofärgat som möjligt. Vad tror du?

    • Min är natural och den är väldigt ljus med lite lite gult i. Tyckte också att det var jättesvårt så jag ringde numret på svenska hemsidan.
      http://www.wnwbeauty.de/index.php?id=53&L=1
      +46 8 22 72 40

      Är det mest det gula i Ultra som gör att du använder Ivory också? Jag gillar gula foundations även om jag nog mest är netural i ansiktet men blir lätt väldigt rosig så det neutraliserar. Kan du jämföra hur ljus den är med t ex Dr Hauschka 00 eller Nvey Fluid 510 eller Delyxe 877? I vanliga fall har jag alltid den ljustaste men från t ex Tikei som har väldigt brett spektrum av nyanser har jag näst ljusaste. Får känslan att det är samma med Bellépierre ocskå.

      Fråga när som helst om det är något annat du undrar. Det är bl a det kommentarsfältet är till för, i synnerhet forumet.

      • Kristin said:

        Toppen, då ska jag prova natural, spelar ju inte sån stor roll om det går fel med det priset.

        Jag har inte så många andra foundations att jämföra med, använde Jane Iredale i nyansen amber innan jag såg dimethicone i inci och då bytte jag till Bellapierre. Amber betyder ju bärnsten så den går ju också lite i gult men inte lika starkt som ultra. Det är mest det gula som gör att jag använder ivory också, skulle vilja ha en som låg mittemellan men man kan inte få allt, om du gillar gula foundations så tycker jag att du ska satsa på ultra.

        • Tror att du kommer bli nöjd!

          Tack så jättemycket för infon!! Mejlat Mineralsminkshop också så vi får se vad de svara. Vore himla bra om jag kan få med två prov i paketet så kan jag testa båda innan jag öppnar fullstorleken. Alltid ett aber med nyans men jag har hittills inte hamnat helt fel någon gång faktikst. Är man inte tokspacklad så syns det ju inte så mycket heller.

          Kul att du kommenterar så mycket förresten! Du är väl nu i kommentarsfältet?

  3. Hej,
    Det här med nyanser är ju alltid väldigt personligt. Just därför erbjuder vi våra kunder varuprover så att man kan känna och uppleva produkten, och verkligen se färgen innan man beställer sin produkt i full storlek.
    Det vi erbjuder på webbshopen är:
    – 5 valfria prover för 59 kr inkl frakt
    – 10 valfria prover för 99 kr inkl frakt.

    Men självklart kan vi skicka med varuprover på foundation i samband med din order. Du kan självklart göra
    en retur på din Foundation, om du ser på varuproverna att nyansen inte passar dig.

    Vänligen se under fliken KÖPVILLKOR för mer info ang retur/ångerrätt på http://www.mineralsminkshop.se

    Om du föredrar lite gulare nyans i din foundation, så skulle jag föreslå Ultra, då den är aningen gulare än Ivory. Dock är Ultra mycket ljus. Ivory är också en ljus foundation, men drar något mindre mot gult.
    Jag skulle även rekomendera dig, Compact Foundation om du upplever att du blir lite torrare under vinterhalvåret, då många av våra kunder upplever Compact serien lite ”krämigare” på huden utan att vara kladdig eller krämig i koncistensen.

    (Lämna ett meddelande till butiken, i kassan om du önskar att vi skickar
    med varuprover på produkten i din order.)

    JULKAMPANJ på http://www.mineralsminkshop.se KÖP 2 BETALA FÖR 1!

    Tveka inte på att kontakta oss om ni har några frågor eller funderingar,
    mvh mineralsminkshop.se

    • Jättebra att ni svarade även här. För er andra som läser mejlade jag Mineralsminkshop och uppmanade dem att också skriva sitt svar till mig här så att fler kan ta del av informationen.

  4. Kristin said:

    Lusläser 4 gröna bloggar, din, Jennys,Hannahs och Agnes och halkar med jämna mellanrum in på ett par andra men det här med att kommentera och skriva på rätt ställe vette tusan om jag har kläm på…

Kommentera

