Bildregn från Whole Foods UK del 1

Varning för bildtungt inlägg. Alla bilder på bloggen är tagna med Nikon D3100. Fotograf vid det här tillfället är min duktiga bättre hälft. Vi höll nästan på att missa flyget för att åka och ta de här fina bilderna haha.

Whole Foods är ett veritabelt himmelrike för alla som är intresserade av mat och skönhetsvård, i synnerhet om man är ute efter ekologisk men alla kan uppskatta det. Känner ju till att många Whole Foods-buiker i USA är riktigt fina men hade inte särskilt höga förväntingar på UK-butikerna. Oj så fel jag hade! Hade tur och hamnade i butiken på Kensington Highstreet som är jättestor och välsorterad. Här kommer bilder på delar av butiken.

Det här fina möter en i entrén. Fint att bladen är kvar på clementinerna. I bakgrunden skymtar bageri och blomsteravdelning.

Det egna bageriet med vedeldad ung bakar alla möjliga sorters bröd. Kul att de gör både franska, brittiska, amerikanska och en hel del andra sorter. 79 pence, ca 8,50 är verkligen prisvärt tycker jag.

Bakverk i långa banor, både ”kaffebröd”, tårtor, bakelser och kakor. Ni anar disken med alla konditorivaror i bakgrunden.

Färdiglagad mat i långa banor. Personalen mäter värmen med jämna intervaller vilket känns tryggt. Steamy hot minst sagt.

Det finns också en kall del med med råkost, bönar med mera. Fräscht till tusen såklart! Man anar lite hur stor butiken är. På bilden skymtar man vinavdelning och ostrum.

En liten del av restaurangen som ligger en trappa upp. I denna food court finns allt från Dim Sum till hamburgare och glass.

Gelato som vi tyvärr inte hann smaka på. Hittar man inte min sambo vid vinerna eller vaniljstängern står han garanterat och suktar efter glass!

Denna butik består alltså av tre våningar. Bl a finns en stor del med vin, ekologiskt såklart, ett stort kylrum med ost, frukt- och grönt avdelning från himmelriket, fisk och skaldjur perfekt upplagd, mejerivaror och en stort urval av härligt upplagda ägg, charkdisk med alla möjlig sorters kvalitetskött, praliner över disk med mer.  Och såklart en stor kosmetikavdelning med allt från mascara till bodylotion. Allt fastnade inte på bild.

Här kan man läsa lite mer om vad Whole Foods Kensington butik erbjuder.

Ni vill väl se fler bilder?

7 comments
  1. Michaela said:

    Så klart! Älskar Whole Foods och har faktiskt bildgooglat dem några gånger. ;P
    Den bästa jag besökt var en filial i Boston, otroligt mycket bättre än de i New York. Gud vad snobbig och ”titta vad resvan jag är” jag låter.
    I alla fall, jag tillbringade en sommar i Boston och gick varje dag till Whole Foods och köpte frukost, lunch och middag. Så bra!

  2. Sara said:

    Hej, fin blogg, och fina bilder. och JA, Whole Foods är ju SÅ UNDERBART. Hann ej ner till nedervåningen när jag var i Kensington, och jag visste att jag missade det bästa…!!! Längtar så tills nästa gång…!!! Har du fler bilder från kosmetikavdelnigen på nedre plan ?

    • Tack! Roligt att du hittat hit!

      Visst är det! Skall dit om en månad och det skall bli så roligt.

      Nä jag tror inte jag har fler bilder därifrån men det du ser på bilden är sminkhörnan kan man säga. Det finns ungefär dubbelt så mycket till med kroppsvård och sådant. Man bör nästan börja där för att inte fastna i de andra delarna, om man nu vill fokusera på sådant.

Kommentera

