Mer röda läppar och lite till

Blev tipsade bland kommentarerna till det förra inlägget om den här videon hur man får de perfekta röda läpparna.

En annan gång har jag hört att man inte skall använda läppenna för att kanterna då kanterna blir för skarpa. Jag vet inte vilket som är bäst, en smaksak antar jag.

En av Sveriges mesta röda läppbärare Elsa Billgren tipsar om att måla med vit kajal vid amorbågarna. Har jag testat även till naturella läppar och det blir superfint, i synnerhet på mig som har tendens till eksemclownmun för det mesta. Elsa Billgren har också gjort en charmig video hur hon sminkar sig. Den hittar du här.

Hittade också en video med rödoragea läppar av duktiga Lisa Eldrige. Läppdelen är långt fram i klippet

Det finns flera röda läppstift på marknaden. Bellápierres som jag skrev om igår, här kan man se hur snyggt det är på! Ett något transparent rött från Benecos som Jenny visade upp nyligen, Dermanord/Maria Åkerberg har ett halvtransparent smultronrött som jag gillar mycket. Dr Hauschka har ett par röda men ingen i den nyansen jag söker. Jag har ju också Nvey Eco 369 men hittar inte det på Turkos. Har det gått ur sortimenet? Någon som vet? Logona har också ett par snygga röda. Finns säkert flera andra fina också!

Påtal om Benecos läppstift är jag också sugen på att prova Soft Coral, kanske kan vara rätt Betty Draper nyans som jag söker… Ser onekligen lovande ut på de bilder jag sett.

Läppstift är så himla svårt att köpa på nätet tycker jag. Det gäller att googla swatches.

Har ni någon läppstiftfavorit?

3 comments
  1. Gabriella said:

    Även om jag tycker läppstift ”ska” vara rött så är jag personligen mer förtjust i läppstift som går mot lila. Har ett supergammalt från Oriflame som är den perfekta lila, men har liiite för mycket glitter. Vill ha ett som är mer matt, det känns mer vardagsanvändbart. Har ett par MaxFactor Lipfinity (som jag köpte innan naturbeslutet) som jag fortfarande tycker är det bästa som finns.

Kommentera

