Besviken på lack

Ett paket från iHerb har kommit med tre nagellack i. Jag var så spänd på Hot Scarlet från Suncoat som beskrivs såhär: This applies as a glossy, true-red with a good shimmer. A sumptuous color even as 1 coat, which is flattering on short or long nails, and all skin tones.

Skulle inte tro det. Hoppades på resultat i stil med det här men istället liknar färgen mest tegelrött med guldskimmer i, ungefär som det ser ut i flaskan nedan. Jag hade ju såklart väntat mig scarlet red.

Har testat tre lager med Suncoats eget överlack men icke något ens i närheten av true red. Vet inte om jag vill lägga mer pengar på Suncoats lack, i alla fall inte de röda. Köpte Berry för ett tag sedan som jag trodde skulle vara en vacker burgundy-färg som det står i Suncoats beskrivning. Det ser snarare ut som en bottensats i en vinflaska, lika grumlig och trist.

Köpte också det svarta lacket som faktiskt är riktigt snyggt i alla fall!

Se färgkartan på Suncoats lack här.

Har ni någon erfarenhet av Suncoats lack? I synnerhet de röda.

7 comments
  1. Michaela said:

    Nej, usch, vad tråkigt!
    Har inte testat några från Suncoat just för att jag tycker att färgerna verkar blaskiga och tråkiga.
    Har du tittat på Butter London och Scotch? Färgerna är klara och ser jättefina ut, i alla fall i flaskan!
    Köpte ett väldigt fint nagellack, blodrött med dragning åt magenta, på Pure Shop i Köpenhamn och var otroligt nöjd, men sedan såg jag att det stod phatalates på innehållsförteckningen…då blev jag mindre nöjd…

    • Jag har några från Scotch och frägerna superfina men hållbarheten är kass. Skall testa dem ordentligt snart men det har inte blivit så än, bara tagit på några gånger och blir lika sur varje gång att de flagnar så fort.

  2. Maria said:

    Jag tycker också att färgerna är blaskiga. Sedan har jag svårt för att dom går in och färgar nageln. Jag har testat alla tips men har svårt för att få bort färgen. Jag har nästan alltid målade tånaglar och där tar jag inte bort färgen inom en vecka.
    Däremot älskar jag suncoat girls! Sitter bra och är superlätt att dra bort! Även här är färgerna ljusare än vad det ser ut, men om man vet om det så kan man ju ta en mörkare nyans än vad man vill ha.

  3. Hanna said:

    Jag har ett rött från Suncoat, men jag tycker att det är svårt att få ordentligt med färg, jag måste måla minst tre lager för att det ska täcka. Dessutom flagar det direkt redan dagen efter. Jag har faktiskt helt slutat att måla naglarna bara pga av det. Kanske är dags att prova något annat lack…

  4. Maria said:

    Jag tycker det. På händerna ser det prydligt ut i 3-4 dagar och på tårna sitter det i ett par veckor.

Kommentera

