Betty Draper Soft Coral

Jag är Betty Draper i mitt nya läppstift! Snälla Jenny skickade en julklapp till mig i form av Soft Coral från Benecos. Perfekt nyans även om det är lite ovant för mig. T o m den bättre hälften kommenterade hur snyggt det var på mig. Bild kommer när det är ljust. Konsistens är mjuk och finishen lätt glansig men ändå täckande. Det doftar gott av passionsfrukt!

För övrigt läste jag att de använder Vegas Volt från Mac för Betty Drapers vardagssminkning men också några andra kulörer för andra tillfällen. Tycker är färgen är väldigt lik Soft Coral. Visst ser Vegas Volt och Soft Coral ganska lika ut på bilderna? Det är ju inte viktigast att det är exakt lika utan att de ger samma stil och känsla.

Vill du också få snygga korallfärgade läppar finns läppstiftet här. Handlar man för över 600 kr hos Greendiva får man 100 kr i rabatt just nu.

Håll till godo med supersnygga Betty Draper/Francis

Som ni kanske märkt inspireras jag mycket av film och TV-serier. Ser också på många sådana. Gillar när man kan ta delar av en look och göra det modernt istället för att bara titta på vad som är modernt just nu. Vissa delar plockas upp från film och TV också och blir en trend och det är ju kul.

Inspireras ni av film och TV?

Vad inspireras ni av i övrigt?

5 comments
  1. Nea said:

    Åh, Bettys färg är ju jättesnygg! Väntar med spänning på bild, tycker att det är så svårt att avgöra hur läppstift ser ut enbart med producentens bilder.

Kommentera

