Bra mascara från Elysambre

Hade inga direkt förhoppningar när jag köpte denna mascara i Paris i början av sommaren. Vill alltid köpa inhemska produkter när jag är på resa så jag var tvungen att prova. Till min förtjusning var den mycket bättre än jag trodde.

Finns att köpa till bra pris hos bästa nyöppnad GreenDiva och även från England, t ex här och här.

Fransarna får snabbt både volym och färg. Eftersom den är så krämig är det viktigt att sick-sacka ordentligt för täcka varje frans. Doften är god med tydliga inslag av jasmin.

Hållbarheten är god. Den smular ingenting men som med de flesta andra mascaror kletar den lite på mig. Tror att det beror på att mina fransar är långa. Den är bättre än Lotus i detta avseende så det är klart godkänt. Häromdagen när det blåste storm (på riktigt) och blötsnöade kom jag fram med nästan oskadda fransar så uppenbarligen är den väldigt motståndskraftig mot fukt! Bara det göra den köpvärd!

Ett tips när mascaran blir för krämig är att torka av borsten eller tvätta den. Brukar göra så med många mascaror och t o m blöta borsten med alkohol för att spä ut. Kan tänka mig att det inte får godkänt i alla läger men så gör jag i alla fall.

Bäst: Ger fina fransar fort och håller bra, t o m i storm.

Sämst: Kladdar av sig lite på mig, något för krämig för min smak och fransar.

INCI: Aqua (Water) Glycerin Acacia Senegal Gum Stearic Acid Cera Alba (Beeswax) Carnauba Cera (Copernicia Cerifera Wax) Sucrose Acetate Isobutyrate Candelilla Cera (Euphorbia Cerifera Wax) Magnesium Aluminum Silicate, Glyceryl Stearate, Butyrospermum Parkii (Shea) Butter, Sodium Hydroxide, Tocopheryl Acetate, Benzyl Alcohol, Sodium Hydroxymethyl Glycinate, Citric Acis, Parfum (Fragrance) [+/ may contain: CI 77510 (Ferric ferrocyanide) 4I77491 (Red iron oxide) CI 77492 (Yellow iron oxide) CI 77499 (Black iron oxide) CI 77007 (Ultramarine) C 75470 (Carmine)].

1 comment

Kommentera

