Ett tecken eller en prövning?

Mineralfoundation

c/o Naturkosmetik

Never ending story. Fyndlust, foundations och rabatt. Kolla själva!

Tänkte nyligen att om jag ser denna mineralfoundation på nedsatt pris slår jag till. Men två mineralfoundations på ett dygn känns lite väl galet. Det är ju inte direkt som handtvål…

Det finns fler saker på REA hos Swedish Beauty Factory men inget som känns lika lockande som c/o Naturkosmetik Bas – Naturligt Ljus.

Skall jag slå till tycker ni?

Snälla säg att ni är fler som är som jag!

13 comments
  1. Kasia said:

    Om du aldrig provat mineralfoundation från c/o Naturkosmetik så är det absolut dags nu mellan det är rea 🙂 Jag har själv köpt färgen Naturligt mellan på rean nu hos Swedish Beauty Factory. Denna färg har jag använt ett tag och är supernöjd, mycket bra kvalité och naturligt resultat. (Naturligt mellan är en bra färg för den är lite neutral så den passar till flera).

    Och ja, det finns flera som du 🙂 jag tycker det är så spännande med naturliga produkter och det finns sååååå mycket roligt på nätet att om jag inte hade begränsat mig och stoppat mig själv hela tiden så hade det kommit paket flera gånger i veckan till min mans förvåning 🙂

    • Låter fin fint! Kommer med största säkerhet att behöva ha Naturlig ljust.

      Har hört många som tycker att c/o Naturkosmetik är fantastiskt. Har du testat andra mineralmärken. Undrar vad som är så stor skillnad? Får helt enkelt se själv nu 🙂

  2. Agnes said:

    Oj, vad mycket fint. Just nu kör jag med argumentet ”Behöver jag detta?”, har nog faktiskt redan allt jag behöver så det blir inget köp för min del. Har precis skaffat häst och har köpt/ska köpa hästgrejer för mina julklappspengar, får bara 350 kr i månaden i fortsättningen (måste ju bidra lite, det kostar en hel del att ha häst!) och har dessutom en räkning från Eleven att betala i Februari (säger bara en sak, kommer aldrig mer välja ”köp nu, betala i Februari”.. snacka om ändrade planer! hade inte en tanke på att skaffa häst då!)… Så det blir att spara, spara, spara! 🙂

    • Visst finns det mycket fint! Nej vad behöver man egentligen? Man gör väl olika val antar jag och intressen får man väl lägga pengar på så länge man har att avvara.

      Hästar är en riktig pengaslukare har jag förstått. Så skönt att tjäna egna pengar så att man slipper de små marginalerna. Jag har läst länge men nu har jag månadslön- viss skillnad även om jag aldrig kan klaga på direkt pengabrist.

      All sorts avbetalning skall man hålla sig ifrån så långt det går tycker jag. Men är det det enda alternativet så förstår jag att det kan vara bra ibland. Vad blir den faktiska kostnaden?

      • Agnes said:

        Ja men precis! 🙂 Kläder har jag vad jag behöver och smink, hud- och hårvårdsprodukter så att jag klarar mig ett bra tag!

        Ja, det är det verkligen.. Kostar ju en del bara att ha hästen (mat, halm, skor, vaccinationer osv.) men sen måste man ju rida för tränare ibland om man vill utvecklas. Utrustning är också dyrt som attan! Men det är ju mitt största intresse 🙂 Jag lägger hellre pengar på hästen än på dyra kläder, smink, resor, prylar eller hudvårdsprodukter.

        Jag förstår det! Är ju aldrig kul att behöva snåla.. Ännu bättre vore ju om jag kunde hitta ett extrajobb (helger och kvällar) så att jag ändå kan få unna mig saker, men jag har gett upp för längesen.. Snart ska jag iaf praktisera på ett äldreboende, valde det just för att jag kanske kan få sommarjobb där i sommar. Så jag ska göra mitt bästa så att de tycker om mig och vill att jag ska sommarjobba där! 😀

        Det tycker jag också! Jag hade inga pengar just då och tänkte att ”Amen i Februari kan jag ju lägga mitt studiebidrag på det, inga problem”. Men så hittade jag denna hästen och så blev det såhär! Men jag har som sagt redan vad jag behöver så det kommer säkert inte vara några problem! 1000 kr ungefär, men jag kommer säkert undan med mindre 😀

        • Det är supersvårt att hitta extrajobb som ung. Jag skaffade mitt första jobb när jag var 18 och sedan dess har jag alltid jobbat extra och på sommaren. Jobbade t o m extra efter att jag fick heltidsjobb.

          Du kan inte hjälpa till extra med något hemma eller städa/tvätta osv hos någon släkting eller granne? Finns ju både unga och gamla som behöver lite extra hjälp med vardagssysslor. De flesta uppskattar att någon de känner gör det.

          • Agnes said:

            Vi har tyvärr inga släktingar här där vi bor, men kan kanske sätta upp lappar om barn- eller hundpassning eller något sånt kanske? Dela ut reklam kan man ju också göra (vet dock inte hur och var man kan göra det) 🙂

  3. Hanna Li said:

    Ha ha Ingrid, du är knappast ensam! Folk kommenterar alltid hur mycket flaskor och burkar jag har i hyllorna hemma men det är ju ett intresse, så är det! Det är dessutom ett härligt sätt att skämma bort sig själv. Visst kan det vara att motivera ytterligare köp alla gånger, men det är svårare att avhålla sig från det, helt klart!
    Sorry, jag kommer uppmana dig att slå till nu :p

    • Precis! Det är ett intresse. Mineralsmink förfars ju inte heller på det sättet.

      Jag tackar för uppmuntran 🙂 Det är ju det man vill höra haha.

  4. Malin said:

    Jag hade Co/naturkosmetiks foundation naturligt ljus i somras och fick kommenater att jag såg fin ut. Men den är lite för torr på vintern och även hösten och våren för mig som det flesta andra mineralfoundations i puderformat. Jag har ju haft mina ögon på Terre Oc som sägs vara mindre torr för hyn.

    • Misstänker att den skulle vara för torr för mig med. Terre d’Oc verkar väldigt intressant med fettet i. Testar ju nu Bellápierres pressade som också är fett i.Verkar riktigt lovande.

  5. Malin said:

    Vad spännande! Ser fram emot en recension inna jag ska köpa nytt smink.. 😉

Kommentera

