Nyårslook

Min nyårslook kommer jag göra ungefär såhär:

Tvättar ansiktet med den här och sedan göra en snabb mask med lite crème fraîche (har ingen yoghurt hemma) och honung.

Sedan tänkte jag lägga extra krut på grunden med både lite Dr Hauschka Translucent tillsammans med lite mattande dagkräm och Compact Mineral Foundation från Bellápierre.Grundar först med primer från Tikei.

Kommer nog att använda en gammal concealerfavorit som jag inte skrivit om tidigare från Lily Lolo, nyansen Blondie. Den är krämig och täcker riktigt bra. På röda partier använder jag alltid denna.

Sedan får jag se om jag hinner med en blå skuggning. I så fall blir det i alla fall Midnight från Tikei. Lutar åt en enkel sotning eftersom jag inte är så bra på skuggor och inte vill göra om allting i sista sekund. Mascara använder jag såklart och kajal, idag denna från Pencil Me In. Så kommer jag säkert att gå loss med vit kajal och någon ljus skugga där det behövs.

Kajal från Pencil Me In i färgen Jet Sparks

Håret kommer jag ha i en svinrygg, egentligen en låg variant av min favoritknut med ett par rejäla nålar.

Eventuellt drar jag på svart nagellack från Sunocat.

Lägger ni extra krut på nyårslooken?

Hoppas att ni alla få ett fint Nyår!

2 comments
  1. Sofie said:

    Vad är det för pennor? Har aldrig hört talas om det märket. Ser supersnygg ut. 🙂

    • De är en amerikansk sida. Jag beställde 4 st och då kostade frakten+försäkring 4,59 dollar. Använder inte kajal jättemycket men de här är bra. Sminkjante skrev om dem för ganska längesedan och jämförde dem med Urban Decays pennor och det håller jag verkligen med om.

Kommentera

