Mini-recension av skrubbduk

Mini-recension av en jättehälig sak som jag klickade hem  från iHerb på vinst och förlust. Flower Valley, Ayate Washcloth heter denna härliga skrubbduk. Skrubbar mig inte så ofta men när jag gör det kan jag inte tänka mig att använda något annat än den här i fortsättningen. Hård skrubbvantarna kommer jag inte se åt igen.

Går också utmärkt att använda som tvättlapp på kroppen och även i ansiktet om man tar det försiktigt (säg det inte till någon hudterapeut bara…)

Duken består av Agave-fibrer som sväller i vatten och blir mjuk men ändå med lagom riv. Det går också bra att skrubba ryggen med hjälp av denna fastän tygstycket är i minsta laget för just det.

Enligt produktbeskrivningen är typen av fiber urgammal och har använts i 10 000 år i Sydamerika till både kläder, korgar och möbler. Väl beprövat med andra ord….

2 comments
  1. Qbrium said:

    Tack för länken! Intressant. Måste man blöta den för att den ska funka? Jag tycker om vantarna just på grund av att man slipper ”hålla i något”, är duken på det viset lätt att använda? Hur mycket kostade den? Går den att återanvända många gånger, eller är det en engångs-produkt?

    • Går utmärkt att använda den torr. Korstar drygt 5 dollar och håller jättelänge enligt utsago.

Kommentera

