Neutral henna

I senaste beställningen från iHerb klicka jag med Rainbow Research, Persian Neutral, Colorless Conditioner. Det är så kallad neutral henna som är ett pulver av växten Cassia obovata. Precis som vanlig henna, Lawsonia inermis, lägger sig detta som ett lager utanpå hårstrået och ger fylligare och glansigare hår. Som jag förstpr det sluts fjällskitet på håret och fukten behålls inne i strået. Paketet har inte kommit hem till mig än men jag kan kanppt bärga mig!

Läs mer om henna här och på svenska Helens Henna. Båda sidorna är väldigt informativa och innehåller massor av tips. Neutral henna finns också att köpa i Hennabutiken som drivs av samma person som Helens Henna. Här finns Cassoa Obovata.

Har ni testat vanlig henna eller neutral henna?

2 comments
  1. Gabriella said:

    Jag använder regelbundet henna på håret. Hitintills har jag använt Herbiques men har nu tänkt byta till Rainbow Research. Har läst att både henna, cassia och amla ska vara bra för psoriasis i hårbotten. Kanske kan det vara nåt för atopiskt eksem med? Ska bli spännande att höra vad du tycker.

Kommentera

