Färga håret hemma på naturlig väg

Jag är inte ute efter att ändra färgen på håret men vill man göra det finns en hel del matnyttigt på sidorna om henna jag skrev om häromdagen. För er som är sugna på att färga håret på naturlig väg finns också flera videos, både mörkare och ljusare, klicka er bara vidare för fler klipp. Flera av Rainbow Researchs färger finns också på iHerb, här finns färgprover för de olika varianterna.

Att göra håret ljusare med kamomillte är en mild och beprövad metod

De vanligaste tipsen är att göra håret mörkare med kaffe och ljusare med honung och kamomill.

7 comments
  1. Sani said:

    Men om man är ute efter att på naturligt sätt täcka bara gråa hårstrån istället för att ändra färgen.
    Har du några förslag hur jag kan göra det?

    • Vad har du för hårfärg från början. Är du ljushårig vet jag inte hur det funkar riktigt men annars borde väl allt som gör håret mörkare ge effekt..?

      Sökte på youtube på ”hair colour naturally grey” och det kom upp en del. Prova det. Letar gärna upp något mer om jag vet vilken färg du vill täcka med 🙂

  2. Sani said:

    Jag har alltid haft mellanbrun hårfärg och när jag färgar så försöker jag hitta ungefär samma nyans. Mina gråa är ärvda av min kära mamma.Jag började få första gråa när jag var arton år och nu tolv år senare är de många och jag vill gärna täcka de. Jag är inte redo att bli en gråhårig småbarnsmamma. Men tack för tipset.. ska kolla också på youtube men om du hittar något, du är expert här, så hojta till 🙂

    Må så gott

    • Testa med kaffe tycker jag. Verkar ju smidigt och dessutom går det ur fort om man inte blir nöjd. Det kommer bara ge lite färg till att börja med. Det finns massor av örtpulver och annat man kan använda men detta verkar ju så enkelt.

      Hittade en video där man har i olja också. Då kan du ju göra det som en inpackning någon gång i veckan. Hon doppar ner hela huvudet i skålen men andra verkar spraya eller hälla i det. Testa dig fram.

      Här gör de annorlunda. Himla fånig video men ändå:

      Om man vill ha gyllene effekt kan man använda gurkmeja har jag sett.

      Ljusbrun henna borde vara mest effektivt. Rainbow research Persian Light Brown borde passa mellanbrunt. Kolla här annars.
      http://www.rainbowresearch.com/chart.html

      Här finns de att köpa:
      http://www.iherb.com/Rainbow-Research-Henna

      Har inte hunnit kolla alla videos men hoppas att de kan hjälpa dig! Återkom gärna om det blev något resultat.

      Lycka till!

  3. Malin said:

    Har en kompis som bleker håret med kamomillextrakt. Tänkte jag skulle testa det framöver. Vet du någon som har testat det?

Kommentera

