Bildregn Whole Foods UK del 2

Äntligen har jag fått tummen ur och laddat upp resten av bilderna från Whole Foods Kensington. Del ett finns här.

Knappt att man vågar röra alla prydliga högar.

Trevligt sätt att lägga lite ost bland päronen. Päron till ostbrickan är väl tanken.

Här skulle jag kunna bli av med en del pengar. Så fräscht och överskådligt. Dessutom garanterat grön-listade varor vad det verkar.

Ganska mycket roligare än att välja bland äggkartonger men också mer riskabelt. Har ni förresten tänkt på att äggulorna i andra länder är mycket mer orange än svenska? Beror tydligen på fodret.

En liten del av kosmetikavdelningen. Här fanns massor av fint! Både smink, kroppsvård, eteriska oljor, kosttillskott m m.

Köpte inget här tyvärr men mums!

Lite mer från det fina bageriet.

Missa inte detta när ni är i London! Ett stenkast bort ligger också en Neal’s Yard-butik. Jag rekommenderar att parkera mindre intresserat ressällskap på en pub eller i restaurang-delen under tiden du tittar runt i båda butikerna.

8 comments
  1. Louise said:

    Åh, vad jag önskar att det fanns i Sverige. När jag är i New York handlar jag alltid deras blåbärscones till frukost. Kan dessutom gå runt hur länge som helst och bara titta på alla varor. Sedan går man vidare till Whole body och där det tar ännu längre tid och man är en aning fattigare när man går ut 🙂

    • Det är så fantastiskt! Härligt att de finns i London i alla fall. Visst känns det som att det är enklare att få tag på bra nyttiga ekologiska varor utomlands? Säger som Anna Hibbs; Bodde jag i USA skulle jag vara så smal och hälsosam. Hahah.

      På ett sätt var det tur att jag flög med bara handbagage annars hade det blivit dyrt. Jag shoppar ju förbrukningsvaror till halva släkten så det blir en del.

      Vore något för oss att försöka få till en filial i framtiden. Marknaden är ju bra i storstäderna i alla fall. Däremot kommer man aldrig kunna ha sådan ordning i svenska affärer med konkurrenskraftiga priser.

  2. Skulle inte ha något emot att spendera några timmar på Whole Foods, skönhetsavdelningen ser speciellt lockande ut. 😉

  3. Sandra said:

    Ägg gulorna blir vackert gula av färska eller torkade örter. På sommaren ger jag hönsen gräs, sallad, hallon, jordgubbar ja det mesta i landet som vi inte hinner äta upp eller om bären blivit skadade. På vintern får de nyponsoppa, torkade nässlor som jag plockat under sommaren, äpplen, bananer, blåbär som jag plockat under sommaren och annat grönt som blivit över. Mina höns ägg gulor är underbart knallgula året runt och gör man en paj med dem ser det ut som om man haft i saffran.

    • Åhh härligt! Undra vad de brittiska bönderna ger sina höns? Hoppas att det ät något de mår bra av.

      • Sandra said:

        Kanske får de gå ute och äta gräs,ogräs, krafsa efter mask och sandbada som alla höns borde få, det är flera olika raser på hönsen, jag tror de längst upp till höger är Maran, de gröna ser ut som Isbar, men jag vet inte om den rasen finns i england (det är en svensk ras).

Kommentera

