Ett tips eller en påminnelse

Såhär i bistraste vintertid när kräksjukorna sprider sig som pesten tvättar i alla fall jag händerna väldigt ofta. För att inte bli uttorkad har jag ställt en väl rengjord tvålpump med rapsolja på handfatet. Använder den ibland både innan tvätt som skydd och som återfuktning efter- både till händer och kropp. Använder också samma olja för att skydda ansiktet innan tvätt eller till OCM.

Raps, Brassica napus, är min favorit basolja

Har ni inte testat att smörja in innan tvätt så gör det! Ha gärna i någon god eterisk olja också!
4 comments
  1. Malin said:

    Bra tips, men jag tycker det funkar lika bra om man har rätt tvål. Dvs en fast tvål som innehåller massa oljor. Vad det inte till dig jag skrev att man borde bära med sig sin egen tvål överallt… 😉

    • Man skulle nästan det! Bra kompromiss för mig som inte gillar fast tvål så mycket.

Kommentera

